Artykuł w czasopiśmie
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty

Kim są dzieci, jak się uczą? - jakościowo-etnograficzna analiza wywiadu przeprowadzonego wśród wychowawców dzieci w wieku żłobkowym

Autor
Karwowska-Struczyk, Małgorzata
Data publikacji
2017
Abstrakt (PL)

W artykule przedstawiono rezultaty wywiadu grupowego z wychowawcami w żłobku, podczas którego wypowiadali się oni na temat różnych istotnych dla nich kwestii, dotyczących relacji z dziećmi, starali się odkryć swoje osobiste na ten temat „teorie” (implicit theories). W analizie danych inspirowano się założeniami teorii ugruntowanej. Wypowiedzi wychowawców wpisują się w dużym stopniu w globalnie akceptowane tezy na temat wysokiej jakości oddziaływania instytucjonalnego, sprzyjającego rozwojowi dziecka.

Abstrakt (EN)

This article presents the results of a focus group interview with caregivers in a crèche, during which they spoke about various issues important to them concerning their relationships with children and they tried to discover their personal implicit theories and expectations on this subject. The analysis of the data was greatly inspired by the assumptions of the grounded theory. The statements provided by the caregivers fit in, to a large extent, the globally recognized ideas concerning the high quality ECEC impact on child’s development.

Słowa kluczowe PL
wychowawcy
żłobek
teorie osobiste
teoria ugruntowana
kokonstrukcja znaczeń i sensów pracy z najmłodszymi dziećmi
Dyscyplina PBN
pedagogika
Czasopismo
Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne
Tom
2
Zeszyt
5
Strony od-do
65-83
ISSN
2450-4491
Licencja otwartego dostępu
Dostęp zamknięty