Licencja
Marketing w erze cyfrowej. Wykorzystanie mediów w strategiach marketingowych kierowanych do pokolenia Z
Abstrakt (PL)
Celem niniejszej pracy licencjackiej była analiza współczesnych strategii marketingowych skierowanych do Pokolenia Z, z uwzględnieniem dynamicznych zmian w tej dziedzinie, spowodowanych rozwojem mediów. W pracy omówiono etapy rozwoju marketingu, podkreślając rolę digital marketingu we współczesnym funkcjonowaniu przedsiębiorstw. Na szczególną uwagę zasługuje konieczność dostosowania działań marketingowych do nowych warunków, w tym do specyficznych potrzeb Pokolenia Z, które jest kluczowym odbiorcą treści cyfrowych. W rozdziale poświęconym Pokoleniu Z, przedstawiono jego preferencje w zakresie odbioru komunikatów marketingowych, wskazując, że młodzi konsumenci cenią autentyczność, transparentność i zaangażowanie marek w wartości bliskie ich stylowi życia. Wskazano również, że media społecznościowe odgrywają kluczową rolę w dotarciu do tej grupy. W części badawczej pracy zastosowano metodę studium przypadku, analizując pięć kampanii marketingowych: McDonald's Mata przejmuje Maka, Orbit Young Leosia x Orbit, IKEA IKEA Starter Pack, Stars from the Stars Gram i wyglądam tak, jak lubię oraz CCC Wonderland. Kampanie te, realizowane z myślą o Pokolenie Z, opierały się głównie na współpracy z influencerami oraz angażowały młodych konsumentów poprzez interakcje na platformach społecznościowych, takich jak Tik Tok i Instagram. Przeprowadzona analiza pozwoliła na wyciągnięcie wniosków dotyczących kluczowych elementów skutecznych kampanii skierowanych do Pokolenia Z. Głównymi czynnikami sukcesu okazały się autentyczność przekazu, dopasowanie do zainteresowań młodych konsumentów, a także umiejętne wykorzystanie nowoczesnych narzędzi, takich jak influencer marketing i content marketing. Wnioski z pracy mogą być przydatne dla przedsiębiorstw, które chcą skutecznie komunikować się z Pokoleniem Z, stosując innowacyjne rozwiązania w strategiach marketingowych, które mogą przyczynić się do sukcesu marki.