Artykuł w czasopiśmie
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty

Marketing terytorialny w komunikowaniu i partnerstwie regionalnym i lokalnym

Autor
Wiatrak, Andrzej
Data publikacji
2017
Abstrakt (PL)

Celem artykułu było określenie potrzeby komunikowania jednostek terytorialnych ze swoimi interesariuszami i wykorzystania w tym celu narzędzi marketingu-mix. Na treść artykułu składają się następujące zagadnienia: istota i cele marketingu terytorialnego, potrzeby i zakres komunikowania się jednostki terytorialnej ze społecznością oraz narzędzia marketingu terytorialnego jako forma komunikowania się ze społeczeństwem. Przeprowadzona analiza wskazuje, że komunikowanie się z interesariuszami na szczeblu lokalnym i regionalnym może odbywać się za pomocą narzędzi marketingu-mix, jeśli są razem stosowane i oparte na metodycznym przygotowaniu produktów publicznych. Takie podejście umożliwia komunikowanie się ze społeczeństwem i zawiązywanie współpracy, a jednocześnie zwiększanie efektywności działań marketingowych.

Abstrakt (EN)

The aim of this article was to determine the need to communicate territorial units with their stakeholders and to use marketing-mix tools. This study discusses the following issues: the nature and conditions of territorial marketing, needs and range of communication the territorial unit with the community and also the tools of territorial marketing as a form of communication with the stakeholders. The analysis shows that communication with local and regional stakeholders can be made through marketing mix tools if used together and based on methodical preparation of public products. This approach allows you to communicate with the community and cooperation, and to increase the effectiveness of marketing efforts.

Słowa kluczowe PL
jednostka terytorialna interesariusze marketing komunikowanie
Dyscyplina PBN
nauki o zarządzaniu i jakości
Czasopismo
Handel Wewnętrzny
Tom
63
Zeszyt
4, t. 1
Strony od-do
240-252
ISSN
0438-5403
Licencja otwartego dostępu
Dostęp zamknięty