Artykuł w czasopiśmie
Brak miniatury
Licencja
Relacyjny model kompetencji cyfrowych i jego implikacje metodologiczne
Autor
Data publikacji
2018
Abstrakt (PL)
Osią artykułu jest relacyjny model kompetencji cyfrowych wywiedziony z socjologii relacji i relacyjnej koncepcji kultury. Celem tekstu natomiast jest próba wskazania koniecznego rozszerzenia zbioru narzędzi badawczych stosowanych w badaniach kompetencji cyfrowych. W artykule przedstawiono również normatywny model kompetencji cyfrowych oraz narzędzia wykorzystywane w badaniach prowadzonych w tym ujęciu. Rozważania osadzono w polu nauk o mediach i powiązano je z przedmiotem informatologii.
Słowa kluczowe PL
nauki o mediach
informatologia
nowe media
kompetencje cyfrowe
uczestnictwo w kulturze
relacyjność
Dyscyplina PBN
nauki o komunikacji społecznej i mediach
Czasopismo
Studia Medioznawcze
Tom
73
Zeszyt
2
Strony od-do
117-129
ISSN
1641-0920
Data udostępnienia w otwartym dostępie
2018-06-01
Link do źródła
Licencja otwartego dostępu
Uznanie autorstwa- Użycie niekomercyjne