Licencja
Wirtualna turystyka w Warszawie w ujęciu strategicznym i społecznym
Abstrakt (PL)
Poniższa praca „Wirtualna turystyka w Warszawie w ujęciu strategicznym i społecznym” zajmuje się analizą rozwoju wirtualnej turystyki w stolicy Polski oraz jej roli w strategiach miasta. Głównym problemem badawczym jest ocena, w jakim stopniu Warszawa wykorzystuje potencjał wirtualnej turystyki, a także określenie jakie są możliwości jej dalszego rozwoju, zwłaszcza z perspektywy młodych ludzi. Praca bada, w jaki sposób nowoczesne technologie mogą wspierać rozwój turystyki w mieście oraz przyczyniać się do jego promocji. W pracy zastosowano dwie główne metody badawcze: ankietę CAWI przeprowadzoną wśród studentów i wywiady pogłębione z ekspertami z branży turystycznej. Ankieta miała na celu zidentyfikowanie zainteresowania wirtualną turystyką i oczekiwań związanych z jej rozwojem, a także możliwości jej dalszego rozwoju. Wywiady dostarczyły pogłębionych informacji na temat perspektyw ekspertów z branży. Praca została napisana w oparciu o analizę literatury dotyczącej turystyki, dokumenty strategiczne Warszawy, takie jak „Strategia #Warszawa2030” oraz „Polityka turystyczna m.st. Warszawy”, źródła internetowe oraz wyniki badań własnych autorki. Badanie wykazało, że wirtualna turystyka w Warszawie nie jest w pełni rozwinięta, a jej potencjał pozostaje niewykorzystany. Mimo tego wirtualna turystyka jest obecna w dokumentach strategicznych, a miasto widzi jej potencjał. Młodzi ludzie dostrzegają w niej duże możliwości, szczególnie w zakresie promocji mniej znanych miejsc i zwiększenia dostępności atrakcji. Wprowadzenie zaawansowanych technologii mogłoby znacząco wpłynąć na rozwój turystyki w mieście.
Abstrakt (EN)
The following work, Virtual Tourism in Warsaw in a Strategic and Social Perspective, focuses on analyzing the development of virtual tourism in the capital of Poland and its role in the city’s strategies. The main research problem is to assess to what extent Warsaw uses the potential of virtual tourism and to identify the possibilities for its further development, especially from the perspective of young people. The study explores how modern technologies can support the development of tourism in the city and contribute to its promotion. Two main research methods were applied in this work: a CAWI survey conducted among students and in-depth interviews with experts from the tourism industry. The survey aimed to identify the interest in virtual tourism and the expectations related to its development, as well as the possibilities for its further progress. The interviews provided detailed insights into the perspectives of industry experts. The study was based on an analysis of literature on tourism, strategic documents of Warsaw, such as “The #Warsaw2030 Strategy” and “The Tourism Policy of the Capital City of Warsaw”, online sources, and the author’s own research findings. The research showed that virtual tourism in Warsaw is not fully developed, and its potential remains untapped. Despite this, virtual tourism is present in strategic documents, and the city recognizes its potential. Young people see great opportunities in it, especially in promoting less-known places and increasing the accessibility of attractions. The introduction of advanced technologies could significantly impact the development of tourism in the city.