Licencja
Exploring Parental Attitudes Towards Technology-Assiste English Language Learning(TALL) For Young Children in Turkiye
Abstrakt (PL)
Nauka języka angielskiego w młodym wieku staje się coraz ważniejsza w coraz bardziej połączonym świecie. Młodzi uczniowie, zwłaszcza w Turcji, są informowani o nauce języka angielskiego w celu globalnej komunikacji i przyszłych szans. Ponieważ nauczyciele i nauczyciele akademiccy zdają sobie sprawę ze znaczenia wczesnej edukacji językowej, włączenie nauki języka wspomaganego technologią (TALL) stało się popularne jako atrakcyjny sposób na poprawę umiejętności językowych wśród małych dzieci. W związku z tym wielu rodziców zdecydowało się na wykorzystanie narzędzi TALL ułatwiających naukę języka angielskiego. Niniejsze badanie bada różne aspekty TALL i jego zastosowanie w środowisku tureckim, aby zapewnić wgląd w naturę udziału rodziców w promowaniu kompetencji językowych wśród młodych uczniów. Podstawą opracowania są trzy główne pytania badawcze.Pierwszym celem jest poznanie perspektyw rodziców na korzystanie z technologii, aby pomóc ich małym dzieciom w rozwoju języka angielskiego. Drugi cel bada niektóre krytyczne czynniki, które wpływają na perspektywę rodziców na korzystanie z technologii, aby pomóc swoim dzieciom w nauce języka angielskiego. Trzeci cel bada strategie stosowane przez rodziców w celu zminimalizowania trudności i maksymalizacji zalet TALL w edukacji językowej ich dzieci. W niniejszym badaniu wykorzystano zarówno podejście jakościowe, jak i ilościowe, aby znaleźć odpowiedzi na te pytania. Oprócz ankiety przeprowadzonej wśród grupy 75 rodziców, przeprowadzono również wywiady pogłębione z ośmioma rodzicami. W celu zebrania danych jakościowych przeprowadzono częściowo ustrukturyzowane wywiady online z ośmioma tureckimi rodzicami młodych uczniów. Rodzice ci zostali wybrani na podstawie wygody i celowego pobierania próbek. Dosłowne transkrypcje i przetłumaczone dane zostały zbadane przy użyciu metody analizy treści.Program ATLAS.ti ułatwił proces kodowania danych. Badanie to obejmowało również ankietę przeprowadzoną wśród 75 tureckich rodziców, którzy nie uczestniczyli w wywiadzie, w celu zebrania wyników ilościowych. Celem badania było lepsze zrozumienie tego, jak czują się i zachowują rodzice, jeśli chodzi o młodych uczących się języka angielskiego za pomocą TALL. Wykorzystano technikę doboru próby metodą kuli śnieżnej, początkowo kontaktując się z edukatorami w różnych kontekstach edukacyjnych. The survey was distributed using Google Forms by these instructors, who were well-connected with the parents of young learners. Google Forms was helpful due to its easy-to-use design and the simplicity of visual result representations, which simplified data interpretation.To badanie oparte na metodach mieszanych ujawniło kilka kluczowych ustaleń. Po pierwsze, rodzice mocno wierzyli w znaczenie wczesnego kontaktu z nauką języka angielskiego, postrzegając ją jako cenną umiejętność dla przyszłego sukcesu. Rodzice aktywnie angażowali się w różne działania wspierające rozwój języka angielskiego swoich dzieci, w tym w zasoby i aplikacje internetowe.Zgłosili kilka korzyści płynących z TALL, w tym zwiększoną motywację, pewność siebie i ekspozycję na treści native speakerów w przyswajaniu języka. Dostrzeżono jednak wyzwania, głównie związane z nienadzorowanym korzystaniem z technologii, nadmiernym czasem spędzanym przed ekranem i powiązanymi problemami. Rodzice podkreślali potrzebę monitorowania, aby zapobiec zetknięciu się dzieci z nieodpowiednimi treściami lub poleganiu wyłącznie na technologii w celu rozrywki. Opierając się na opiniach nauczycieli i innych rodziców, którzy doświadczyli TALL ze swoimi małymi dziećmi przy wyborze zasobów cyfrowych, oparli się na opiniach nauczycieli. Wyniki te dostarczają informacji na temat złożonych powiązań między technologią, zaangażowaniem rodziców, wpływem kulturowym i społecznym oraz nauką języków obcych u młodych uczniów. Dostarczają spostrzeżeń, które można wykorzystać do poprawy praktyk i polityk edukacyjnych, aby zmaksymalizować korzyści LIT w nauczaniu języka angielskiego dla młodyc
Abstrakt (EN)
Learning English at a young age has become increasingly important in an increasingly connected world. Young learners, especially in Turkiye, are informed about studying English for global communication and future chances. As educators and academics recognise the importance of early language education, incorporating Technology-Assisted Language Learning (TALL) has become popular as an attractive way to enhance English language skills among young children. As a result, many parents have decided to use TALL tools to facilitate the learning of English. This research explores various aspects of TALL and its application within the Turkish setting to provide insight into the nature of parental participation in promoting English language competency among young learners. Three main research questions form the basis for the study. The first objective is to discover parents' perspectives on using technology to help their young children's English language development. The second objective explores some critical factors that impact parents' perspectives about using technology to help their kids learn English. The third objective investigates the strategies parents use to minimise difficulties and maximise the advantages of TALL in their children's language education. This study uses both qualitative and quantitative approaches to find answers to these questions. In addition to surveying a group of 75 parents, in-depth interviews with eight parents were also conducted. Online semi-structured interviews with eight Turkish parents of young learners were carried out to gather qualitative data. These parents were chosen using convenience and purposeful sampling. The verbatim transcribed and translated data was examined using the content analysis method. ATLAS.ti program made the process of coding data easier. This study also included a survey of 75 Turkish parents who were not participants in the interview to collect quantitative findings. The purpose of the study was to understand more about how parents feel and behave when it comes to young English language learners using TALL. A snowballing sampling technique was used, initially contacting educators in various educational contexts. The survey was distributed using Google Forms by these instructors, who were well-connected with the parents of young learners. Google Forms was helpful due to its easy-to-use design and the simplicity of visual result representations, which simplified data interpretation. This mixed-method study uncovered several key findings. Firstly, parents strongly believed in the importance of early exposure to English language learning, viewing it as a valuable skill for future success. Parents actively engaged in various activities to support their children's English language development, including online resources and applications. They reported several benefits of TALL, including enhanced motivation, self-confidence, and exposure to native speaker content in language acquisition. However, challenges were acknowledged, mainly related to unsupervised technology use, excessive screen time, and related problems. Parents emphasised the need for monitoring to prevent children from encountering inappropriate content or relying solely on technology for entertainment. They relied on the opinions of educators and other parents who experienced TALL with their young children when choosing digital resources. These findings offer information on the complex connections between technology, parental engagement, cultural and social impacts, and language learning in young learners. They give insights that may be used to improve educational practices and policies to maximize TALL's advantages in teaching English to young learners.