Praca licencjacka
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty

Strategie wdrażania społecznej odpowiedzialności biznesu w Polsce na tle wybranych państw Europy Środkowo-Wschodniej

Autor
Bulanda, Daria
Promotor
Szczupaczyński, Jerzy
Data publikacji
2024
Abstrakt (PL)

Praca zawiera analizę porównawczą strategii wdrażania społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) w Polsce, Czechach i na Węgrzech. Społeczna odpowiedzialność biznesu rozumiana jest jako działania przedsiębiorstw związane z etyką, ochroną środowiska i zaangażowaniem społecznym. Autorka pracy bada, jakie podmioty uczestniczą we wdrażaniu i promowaniu społecznej odpowiedzialności w analizowanych państwach, a także, czy działania te są inspirowane oddolnie, przez międzynarodowe organizacje czy przez państwo. W pracy przedstawiono historię koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu oraz teoretyczne aspekty związane z CSR, omówiono rolę poszczególnych podmiotów odpowiedzialnych za strategie wdrażania społecznej odpowiedzialności biznesu, a także przedstawiono strategie wdrażania CSR w Polsce oraz w Czechach i na Węgrzech i dokonano analizy porównawczej. Celem pracy jest sprawdzenie czy polskie strategie wdrażania społecznej odpowiedzialności biznesu są porównywalne z podejściem do tej kwestii w Czechach i na Węgrzech.

Abstrakt (EN)

The paper provides a comparative analysis of strategies for implementing corporate social responsibility (CSR) in Poland, the Czech Republic and Hungary. Corporate social responsibility is understood as activities of companies related to ethics, environmental protection and social involvement. The author of the paper examines which entities participate in the implementation and promotion of social responsibility in the analyzed countries, and whether these activities are inspired from below, by international organizations or by the state. The paper presents the history of the concept of corporate social responsibility and the theoretical aspects related to CSR, discusses the role of the various entities responsible for CSR implementation strategies, and presents CSR implementation strategies in Poland, the Czech Republic and Hungary and makes a comparative analysis. The purpose of the study is to check whether Polish strategies for implementing corporate social responsibility are similar with the approach to this issue in the Czech Republic and Hungary.

Słowa kluczowe PL
społeczna odpowiedzialność biznesu
zrównoważony rozwój
Europa Środkowo-Wschodnia
odpowiedzialność społeczna
polityka CSR
strategie wdrażania społecznej odpowiedzialności biznesu
Polska
Czechy
Węgry
Inny tytuł
Strategies for implementing corporate social responsibility in Poland compared to selected Central and Eastern European countries
Wydawca
Uniwersytet Warszawski
Data obrony
2024-09-19
Licencja otwartego dostępu
Dostęp zamknięty