Praca licencjacka
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty

Teaching English vocabulary to young learners through audiovisual materials, on the basis of the fairy tale Tangled

Autor
Jaśkiewicz, Nina
Promotor
Gajek, Elżbieta
Data publikacji
2024
Abstrakt (PL)

Praca dotyczy nauczania słownictwa języka angielskiego dzieci w wieku wczesnoszkolnym za pomocą materiałów audiowizualnych na przykładzie bajki Disney’a „Zaplątani”. W pracy opisane są podstawy nauczania języka angielskiego i rozwój językowy młodych osób oraz jak ważne jest wczesnoszkolne nauczanie języka obcego w szkole podstawowej i poza nią. Kolejny rozdział zawiera informacje na temat tego w jaki sposób człowiek uczy się nowych słów oraz jakie są najpowszechniejsze metody nauczania słownictwa. Następnie przedstawiona jest rola elementów audiowizualnych w nauczaniu. Wspomniane jest także pojęcie multimodalności i wielozmysłowego nauczania. W części badawczej zostały przedstawione wyniki badań empirycznych, powstałe na podstawie przeprowadzonego badania dotyczącego przyswajania nowego słownictwa przy pomocy materiałów audiowizualnych. Opisane są również zalety użycia animacji „Zaplątani” oraz innych materiałów audiowizualnych w procesie nauki języka. Eksperyment badawczy przeprowadzony z jednym uczniem polegający na nauczaniu słownictwa przy pomocy animowanej bajki zatytułowanej „Zaplątani” oraz przeprowadzenie pre-testu, post-testu i ankiety wykazało, że użycie materiałów audiowizualnych może ułatwić naukę słownictwa. Motywacja ucznia oraz efekty nauczania były również zadowalające, a wyniki badania potwierdzały, że taka forma nauki może być efektywna.

Abstrakt (EN)

The thesis is about teaching English vocabulary to young learners through audiovisual materials using the Disney fairy tale “Tangled” as an example. The thesis describes the basics of English language teaching and the linguistic development of young learners and how important early language teaching is in primary school and beyond. The next chapter provides details on how people learn new words and what are the most common methods of teaching vocabulary. The role of audiovisual elements in teaching is then presented. The concept of multimodality and multisensory learning is also mentioned. The research part of the thesis presents the results of an empirical study based on a research conducted on the acquisition of new vocabulary with the aid of audiovisual materials. The advantages of using the animation “Tangled” and other audiovisual materials in the language learning process are also described. A research experiment conducted with one student involving the teaching of vocabulary using an animated fairy tale entitled “Tangled” and conducting a pre-test, post-test and survey with the subject of the study demonstrated that the use of audiovisual materials can facilitate vocabulary learning. Student motivation and outcomes were also satisfactory and the survey results confirmed that this form of learning may be effective.

Słowa kluczowe PL
materiały audiowizualne
słownictwo
język obcy
nauczanie
uczniowie w wieku wczesnoszkolnym
Inny tytuł
Nauczanie słownictwa angielskiego dzieci w wieku wczesnoszkolnym poprzez materiały audiowizualne, za pomocą bajki „Zaplątani”
Wydawca
Uniwersytet Warszawski
Data obrony
2024-07-05
Licencja otwartego dostępu
Dostęp zamknięty