Praca licencjacka
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty

Kreowanie wizerunku w przemyśle muzycznym - analiza przypadku Taylor Swift

Autor
Gawlikowski-Sroka, Piotr
Promotor
Zakrzewska, Emilia
Data publikacji
2024
Abstrakt (PL)

Praca Kreowanie wizerunku w przemyśle muzycznym – analiza przypadku Taylor Swift jest szczegółowym badaniem narzędzi, z których korzysta piosenkarka przy budowaniu swojego wizerunku. Pierwszy rozdział stanowi wprowadzenie do tematyki wizerunku oraz pojęć pokrewnych. Szczegółowo omówiono w nim różne definicje terminu wizerunek oraz podejścia specjalistów public relations do tych zagadnień. W rozdziale rozróżniono także pojęcia związane z wyobrażeniem, takie jak reputacja i tożsamość. Autor pracy przedstawił różne rodzaje wizerunku oraz jego składowe. Rozdział kończy się omówieniem etapów budowania image’u. Rozdział drugi rozpoczyna się krótkim zarysowaniem sylwetki Taylor Swift. Przedstawiono w nim stałe elementy wizerunku gwiazdy oraz sposób, w jaki wyodrębnia ona etapy swojej kariery. W rozdziale można znaleźć również szczegółową analizą różnych er artystki oraz omówienie, jaki wizerunek piosenkarka przyjmowała na przestrzeni lat. Ostatni rozdział omawia strategię zarządzania wizerunkiem przez Taylor Swift. Autor prezentuje w nim, w jaki sposób artystka buduje relację ze swoimi fanami, czyli Swifties. Zdefiniowane zostało również pojęcie Easter egg oraz to jak piosenkarka wykorzystuje tę metodę. W rozdziale szczegółowo omówiono kryzys wizerunkowy artystki oraz sposób rozwiązania go przez gwiazdę. Praca kończy się analizą wpływu, jaki miały ponownie nagrane albumy na wizerunek i karierę Taylor Swift.

Słowa kluczowe PL
Taylor Swift
reputacja
zarządzanie wizerunkiem
media społecznościowe
przemysł muzyczny
Inny tytuł
Image creation in the music industry: Case study of Taylor Swift
Wydawca
Uniwersytet Warszawski
Data obrony
2024-07-04
Licencja otwartego dostępu
Dostęp zamknięty