Praca licencjacka
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty

The use of virtual tours in teaching vocabulary and speaking in English to learners aged 10-12

Autor
Rosińska, Zofia
Promotor
Gajek, Elżbieta
Data publikacji
2024
Abstrakt (PL)

Niniejsza praca poświęcona jest analizie efektywności wirtualnych wycieczek w nauczaniu słownictwa i mówienia w języku angielskim dzieci w wieku 10-12 lat. Praca składa się z części teoretycznej i badawczej. Pierwszy rozdział części teoretycznej poświęcony jest metodom nauczania słownictwa i mówienia w języku obcym, oraz relacji między przyswajaniem słownictwa a rozwojem umiejętności mówienia. W kolejnym rozdziale poruszony jest temat uczniów w wieku 10-12 lat – ogólna charakterystyka tej grupy wiekowej oraz potrzeby edukacyjne. Przybliżone są także główne założenia podstawy programowej dla języka angielskiego dla wspomnianej grupy wiekowej. W dalszej części omówiony został temat wirtualnych wycieczek. Zdefiniowano tego typu materiały, opisano ich aspekt techniczny oraz krótko przedstawiono rodzaje wirtualnych wycieczek i platform pozwalających na ich tworzenie i użytkowanie. Następnie poruszono temat możliwych zastosowań wirtualnych wycieczek w edukacji, z naciskiem na nauczanie języków obcych, a także przedstawiono podejście nauczycieli do takich narzędzi. Krótko zostały również opisane różne perspektywy wykorzystania wirtualnych wycieczek i wirtualnej rzeczywistości. Część praktyczna poświęcona jest badaniu przeprowadzonemu z udziałem uczniów szkoły podstawowej w wieku 10-12 lat. Celem badania była analiza efektywności wirtualnych wycieczek jako narzędzi wspomagających przyswajanie słownictwa oraz rozwój umiejętności mówienia w języku angielskim. Badanie przeprowadzono z wykorzystaniem testów i zadań sprawdzających i utrwalających znajomość słownictwa, obserwacji uczniów oraz krótkich wywiadów. Uzyskane wyniki oraz ich analiza pozwoliły zaobserwować, że wirtualne wycieczki mogą być uznane za narzędzia efektywnie wspierające przyswajanie słownictwa i rozwój umiejętności mówienia w języku angielskim oraz z powodzeniem mogą być wykorzystywane w nauczaniu języka obcego.

Abstrakt (EN)

The current paper is aimed at analysing the effectiveness of virtual tours in teaching vocabulary and speaking in English to children aged 10-12 years old. The thesis consists of the theoretical and the empirical part. The first chapter of the theoretical part presents an overview of common approaches to teaching vocabulary and speaking in a foreign language and mentions the relationship between vocabulary acquisition and the development of speaking skills. The next chapter describes the learners aged 10-12, presenting the general characteristics of the age group and their educational needs. The curriculum for teaching English, which applies to this age group, and its main objectives are introduced. Further, the topic of virtual tours is discussed. Virtual tours are defined and described in terms of technological aspects. The types of virtual tours and the software for their creation and usage are presented. The next part discusses the opportunities for the use of virtual tours in education, language teaching in particular, and the teachers’ perspective on such resources. Various other perspectives on the use of virtual tours and other virtual reality tools are shortly described. The empirical part presents a research conducted on a group of primary school students aged 10-12 years old. The aim of the research was to test whether virtual tours could be considered effective teaching tools supporting vocabulary acquisition and the development of speaking skills. The study was conducted with the use of vocabulary tests and assignments, observation of the learners, and short interviews. The results obtained indicate that virtual tours can be considered effective tools supporting vocabulary acquisition and the development of speaking skills in English and can be successfully utilized in language teaching.

Słowa kluczowe PL
nauczanie języka angielskiego
nauczanie mówienia
nauczanie słownictwa
wirtualne wycieczki
uczniowie w wieku 10-12 lat
szkoła podstawowa
technologia
Inny tytuł
Zastosowanie wirtualnych wycieczek w nauczaniu słownictwa i mówienia w języku angielskim uczniów w wieku 10-12 lat
Wydawca
Uniwersytet Warszawski
Data obrony
2024-07-05
Licencja otwartego dostępu
Dostęp zamknięty