Praca magisterska
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty

Kształtowanie trendów konsumenckich w erze social mediów: wpływ influencerów na decyzje zakupowe w branży kosmetycznej

Autor
Wójcik, Michalina
Promotor
Kondrat, Marlena
Data publikacji
2024
Abstrakt (PL)

Niniejsza praca analizuje wpływ influencerów na decyzje zakupowe konsumentów w branży kosmetycznej. Praca składa się z trzech głównych części. Pierwszy rozdział ma charakter teoretyczny i przedstawia pojęcie mediów społecznościowych, a także wyróżnia najpopularniejsze platformy społecznościowe na świecie. Omówiono, w jaki sposób media społecznościowe stały się kluczowym narzędziem komunikacji i marketingu oraz jak influencerzy zdobywają i utrzymują zaufanie swoich odbiorców. Scharakteryzowane zostało również zjawisko influencer marketingu oraz wiodące trendy zakupowe w branży kosmetycznej. Drugi rozdział przedstawia wpływ influencer marketingu na wizerunek marki. Zaprezentowano udane kampanie we współpracy z twórcami internetowymi, a także omówiono główne aspekty mające bezpośredni wpływ na sukces tych kampanii. Opisano techniki tworzenia trendów konsumenckich, przedstawiając konkretne przykłady. Następnie, przedstawiono potencjalne zagrożenia wynikające ze współpracy z influencerami oraz sposoby przeciwdziałania im. Ostatni, trzeci rozdział przedstawia wyniki badania własnego na temat wpływu influencerów na preferencje zakupowe konsumentów.

Abstrakt (EN)

This paper analyzes the influence of influencers on purchasing consumers decisions in the cosmetics industry. The work consists of three main parts. The first chapter is theoretical and introduces the concept of social media, as well as distinguishing the most popular social media platforms in the world. It discusses how social media has become a key communication and marketing tool and how influencers gain and maintain the trust of their audience. The phenomenon of influencer marketing and leading shopping trends in the cosmetics industry were also characterized. The second chapter presents the impact of influencer marketing on brand image. Successful campaigns in collaboration with web developers were presented and the main aspects directly affecting the success of these campaigns were discussed. Techniques for creating consumer trends are described, with specific examples. Next, the potential threats resulting from cooperation with influencers and ways to counteract them are presented. The last, third chapter presents the results of own research on the influence of influencers on consumer shopping preferences.

Słowa kluczowe PL
Influencerzy
social media
media społecznościowe
decyzje zakupowe
branża kosmetyczna
influencer marketing
wizerunek marki
preferencje zakupowe.
Inny tytuł
Shaping consumer trends in the era of social media: the impact of influencers on purchasing decisions in the cosmetics industry
Wydawca
Uniwersytet Warszawski
Data obrony
2024-07-01
Licencja otwartego dostępu
Dostęp zamknięty