Artykuł w czasopiśmie
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty

Datengestützte Bemerkungen zum Fach(fremd)sprachenlernen und -lehren im Sekundar- und Tertiärbereich in Deutschland. Teil I: Projektablauf und ausgewählte Ergebnisse der Analyse von Lehrwerken, Kernlehrplänen, Interviews und Hospitationen

Autor
Szerszeń, Paweł
Data publikacji
2017
Abstrakt (EN)

Data-based remarks on teaching (foreign) specialist languages in secondary and higher education in Germany. Part I: Results of textbook and curriculum evaluations, interviews, and classroom observations. Effective communication plays an important role both in the education, work, and non-work contexts. One of the determinants of successful communication is specialist linguistic skills whose development interests specialist language teachers and researchers. This paper presents the first part of a study that investigates an early stage of teaching/ learning specialist languages in Germany in secondary and higher education. The paper shows the research project design and the results of classroom observations and interviews in which interviewees evaluated the core curriculum and teaching materials.

Dyscyplina PBN
językoznawstwo
Czasopismo
Lingwistyka Stosowana. Applied Linguistics. Angewandte Linguistik
Tom
22
Strony od-do
100-119
ISSN
2080-4814
Licencja otwartego dostępu
Dostęp zamknięty