Licencja
"PR-owski znaczy pozytywny?": postrzeganie public relations przez studentów dziennikarstwa
Abstrakt (PL)
Artykuł prezentuje analizę badania postrzegania public relations przez studentów dziennikarstwa. Badanie przeprowadzono na grupie składającej się ze studentów Instytutu Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego. Celem badania było poznanie wiedzy studentów dziennikarstwa o public relations, zidentyfikowanie umiejętności dostrzegania i postrzegania powiązań między PR a dziennikarstwem oraz zebranie opinii przyszłych dziennikarzy o public relations. Wnioski z przeprowadzonych badań wskazują nie tylko stosunek przyszłych dziennikarzy i medioznawców do branży public relations, ale dają także podstawę do dyskusji nad stanem public relations i dziennikarstwa w Polsce oraz rodzimej edukacji medioznawczej. Badania są kontynuacją prowadzonego przez autora projektu badawczego dotyczącego profesjonalizmu i etyki oraz edukacji public relations.
Abstrakt (EN)
The article presents an analysis of the research on the perception of public relations by the students of journalism. The study was conducted on a group consisting of students of the Institute of Journalism at the University of Warsaw. The aim of the study was to assess the journalism students' knowledge of public relations, identify their abilities to notice and perceive relationships between PR and journalism, as well as to gather the opinions of the forthcoming journalists on public relations. The conclusions of the study indicate not only the attitude of the future journalists and media experts towards the public relations industry but also provide some basis for discussion on the state of public relations and journalism in Poland, as well as the media education there. The research is a continuation of a project on professionalism, ethics and public relations education conducted by the author.