Rozdział w monografii
Brak miniatury
Licencja
Tutoring wychowawczy jako refleksyjna praxis edukacyjna
Autor
Data publikacji
2017
Abstrakt (PL)
Tutoring stanowi odpowiedź na potrzebę osobistego kontaktu ucznia z nauczycielem a w przypadku tutoringu rodzinnego – również z jego rodzicami. Jest przemyślanym narzędziem, wpisanym w całokształt programu wychowawczego placówki. W swoich badaniach skoncentrowałam się na odbiorze i realizacji tutoring przez poszczególnych jego uczestników, próbując zrozumieć, czy i w jaki sposób stanowi on refleksyjną praxis. Mimo trudności w zachowaniu równowagi między deskrypcją a zdystansowaną interpretacją, tutoring angażuje do refleksji i samooceny oraz krytycznych i konstruktywnych analiz.
Słowa kluczowe PL
tutoring
refleksja
wychowanie
rozmowa
Dyscyplina PBN
pedagogika
Tytuł monografii
Refleksyjne wychowanie - profilaktyka edukacyjna i rodzinna. T. 3
Strony od-do
109-122
Wydawca ministerialny
Wydawnictwo "scriptum"
Licencja otwartego dostępu
Dostęp zamknięty