Praca magisterska
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty

Skuteczność reklamy w mediach społecznościowych w branży modowej na przykładzie marek Nike oraz Adidas

Autor
Tołwińska, Anna
Promotor
Kondrat, Marlena
Data publikacji
2024
Abstrakt (PL)

Niniejsza praca magisterska koncentruje się na analizie skuteczności reklam w mediach społecznościowych w branży modowej, ze szczególnym uwzględnieniem marek Nike i Adidas. W czasach dynamicznego oraz nieustannego rozwoju technologii cyfrowych, a także rosnącej roli social mediów w komunikacji marketingowej, zbadanie strategii reklamowych liderów rynku odzieżowego staje się kluczowe dla zrozumienia mechanizmów, które decydują o sukcesie reklam w przestrzeni internetowej. W pierwszym rozdziale pracy przedstawiono teorię reklamy i marketingu społecznościowego wraz z historią reklamy. W kolejnym rozdziale podjęto próbę scharakteryzowania oraz opisania reklamy w branży modowej. W rozdziale trzecim skupiono się na strategiach reklamowych marek Nike i Adidas oraz poddano analizie sposób wykorzystania różnorodnych platform społecznościowych przez owe marki. Przedstawiono w jaki sposób marki korzystają z social mediów w celu promocji produktów, budowania wizerunku oraz angażowania odbiorców. Skupiono szczególną uwagę na aspektach estetycznych reklamy oraz elementach, które wpływają na szczególny odbiór reklam przez konsumentów. W ostatnim rozdziale pracy zaprezentowano wyniki badań własnych, których celem było zbadanie opinii konsumentów na temat skuteczności reklam obu marek w mediach społecznościowych.

Abstrakt (EN)

This master’s thesis focuses on analysing the effectiveness of social media advertising in the fashion industry using Nike and Adidas brands as examples. In an era of dynamic and continuous development of digital technologies, as well as the growing role of social media in marketing communication, analysis of the advertising strategies of fashion market leaders becomes crucial for understanding the mechanisms that determine the success of online advertising. The first chapter of this master thesis presents the theory of advertising and social media marketing, as well as the history of advertising. The next chapter attempts to characterize and describe advertising in the fashion industry. The third chapter focuses on the advertising strategies of Nike and Adidas and analyses how these brands utilize various social media platforms. It highlights how these brands use social media to promote products, build their image, and engage with audiences. Particular attention is paid to the aesthetic aspects of advertising and the elements that influence how consumers perceive advertisements. The final chapter presents the results of the research that aimed to examine consumer opinions on the effectiveness of Nike and Adidas advertisements on social media.

Słowa kluczowe PL
reklama
media społecznościowe
branża modowa
Nike
Adidas
marketing cyfrowy
strategia reklamowa
Social media marketing
estetyka wizualna
influencer marketing
Inny tytuł
The effectiveness of advertising in social media in the fashion industry: Case studies of Nike and Adidas
Wydawca
Uniwersytet Warszawski
Data obrony
2024-09-25
Licencja otwartego dostępu
Dostęp zamknięty