Licencja
Die Rolle der digitalen Medien bei der Förderung des selbstständigen Fremdsprachenlernens bei Studierenden
Abstrakt (PL)
Niniejsza praca magisterska koncentruje się na roli mediów cyfrowych w samodzielnym uczeniu się języków obcych. W pierwszych dwóch rozdziałach szczegółowo analizowana jest glottodydaktyka oraz znaczenie mediów cyfrowych w nauce języków, ze szczególnym uwzględnieniem mediów społecznościowych. Celem niniejszej pracy jest określenie, w jaki sposób media cyfrowe, w szczególności serwisy społecznościowe, mogą wspierać studentów w autonomicznym uczeniu się języków obcych. W celu uzyskania odpowiedzi na pytania badawcze przeprowadzono ankiety oraz wywiady, mające na celu zrozumienie efektywności tych narzędzi oraz zidentyfikowanie możliwych obszarów, w których potrzebne jest dodatkowe wsparcie i badania.
Abstrakt (EN)
This paper explores the role of digital media in self-directed foreign language learning. The first two chapters analyze glottodidactics and the importance of digital media, with a focus on social media. The study aims to assess how digital media, particularly social networks, can support students in autonomous language learning. To answer the research questions, surveys and interviews were conducted to evaluate the effectiveness of these tools and identify potential areas for further support and investigation.
Abstrakt (inny)
Die Arbeit widmet sich der Rolle digitaler Medien im selbstständigen Fremdsprachenlernen. In den ersten zwei Kapiteln werden die Glottodidaktik und die Bedeutung digitaler Medien für das Sprachenlernen eingehend analysiert, wobei besonderes Augenmerk auf die sozialen Medien gelegt wird. Ziel der vorliegenden Arbeit ist es, zu ermitteln, wie digitale Medien, insbesondere soziale Netzwerke, die Studierenden beim autonomen Erlernen von Fremdsprachen fördern können. Zur Beantwortung der Forschungsfragen wurden Umfragen und Interviews durchgeführt, um die Effektivität dieser Instrumente zu verstehen und mögliche Bereiche für zusätzliche Unterstützung und Forschung zu identifizieren.