Praca magisterska
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty

Wpływ mediów społczenościowych na aktywność fizyczną osób w wieku od 18 do 28 lat

Autor
Kozak, Paulina
Promotor
Chmielewska, Aleksandra
Data publikacji
2024
Abstrakt (PL)

W niniejszej pracy podjęto zagadnienie wpływu mediów społecznościowych na aktywność fizyczną osób w wieku 18-28 lat. Przeanalizowano różnorodne aspekty tych mediów, które mogą istotnie oddziaływać na społeczeństwo, z naciskiem na treści motywujące do uprawiania sportu i prowadzenia zdrowego stylu życia. Skupiono się na badaniu, jak sportowe i prozdrowotne treści w mediach społecznościowych wpływają na motywację do aktywności fizycznej oraz czy nadmierne korzystanie z tych platform może prowadzić do jej osłabienia. Ponadto omówiono potencjalne zagrożenia i negatywne skutki związane z mediami społecznościowymi, takie jak spadek motywacji, niechęć do uprawiania sportu, uzależnienie od tych platform oraz propagowanie nierealistycznych wzorców. Zdefiniowano również kluczowe pojęcia związane z mediami społecznościowymi oraz przedstawiono główne kanały komunikacji, podkreślając rolę influencerów w promowaniu zdrowego stylu życia. W części badawczej dokonano analizy, jak treści sportowe w mediach społecznościowych wpływają na zaangażowanie respondentów w aktywność fizyczną.

Słowa kluczowe PL
Media społecznościowe
sport
aktywność fizyczna
treści
influencer
marketing
Inny tytuł
The Impact of Social Media on Physical Activity Among Individuals Aged 18 to 28
Wydawca
Uniwersytet Warszawski
Data obrony
2024-09-25
Licencja otwartego dostępu
Dostęp zamknięty