Licencja
Wpływ mediów społczenościowych na aktywność fizyczną osób w wieku od 18 do 28 lat
Abstrakt (PL)
W niniejszej pracy podjęto zagadnienie wpływu mediów społecznościowych na aktywność fizyczną osób w wieku 18-28 lat. Przeanalizowano różnorodne aspekty tych mediów, które mogą istotnie oddziaływać na społeczeństwo, z naciskiem na treści motywujące do uprawiania sportu i prowadzenia zdrowego stylu życia. Skupiono się na badaniu, jak sportowe i prozdrowotne treści w mediach społecznościowych wpływają na motywację do aktywności fizycznej oraz czy nadmierne korzystanie z tych platform może prowadzić do jej osłabienia. Ponadto omówiono potencjalne zagrożenia i negatywne skutki związane z mediami społecznościowymi, takie jak spadek motywacji, niechęć do uprawiania sportu, uzależnienie od tych platform oraz propagowanie nierealistycznych wzorców. Zdefiniowano również kluczowe pojęcia związane z mediami społecznościowymi oraz przedstawiono główne kanały komunikacji, podkreślając rolę influencerów w promowaniu zdrowego stylu życia. W części badawczej dokonano analizy, jak treści sportowe w mediach społecznościowych wpływają na zaangażowanie respondentów w aktywność fizyczną.