Praca magisterska
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty

Strategie komunikacyjne Donalda Trumpa w mediach społecznościowych

Autor
Tęcza, Ewelina
Promotor
Marciniak, Ewa
Data publikacji
2024
Abstrakt (PL)

Praca podejmuje próbę opisu i analizy zjawiska personalizacji strategii komunikowania politycznego na przykładzie byłego prezydenta Stanów Zjednoczonych Donalda Trumpa. W tym celu dokonany został przegląd strategii komunikowania politycznego, pokreślono specyfikę mediów społecznościowych jako platformy komunikacyjnej, szczególną uwagę poświęcając platformie społecznościowej X oraz przeanalizowano biografię polityczną wraz z aktywnością komunikacyjną Donalda Trumpa w ramach serwisu mikroblogowego Twitter, obecnie X, w ramach założonego okresu badawczego.

Abstrakt (EN)

The thesis attempts to describe and analyze the phenomenon of personalization of political communication strategies using the example of former US President Donald Trump. For this purpose, an overview of political communication strategies is made, the specifics of social media as a communication platform are highlighted, with paying special attention to the social platform X, and the political biography along with communication activity of Donald Trump on the microblogging service Twitter, now X, is analyzed within the established research period.

Słowa kluczowe PL
komunikowanie polityczne
strategie komunikacyjne
aktorzy polityczni
media społecznościowe
Donald Trump
Twitter
X
Inny tytuł
Donald Trump's social media communication strategies
Wydawca
Uniwersytet Warszawski
Data obrony
2024-09-26
Licencja otwartego dostępu
Dostęp zamknięty