Licencja
Sustainable consumption in consumer behaviour of Polish seniors (report from own research)
Abstrakt (PL)
Prezentowane w opracowaniu rozważania koncentrują się na zachowaniach konsumenckich osób w wieku 65+ żyjących w Polsce, które wpisują się w ideę zrównoważonej konsumpcji. Głównym celem artykułu jest próba uchwycenia zrównoważonej konsumpcji w procesie podejmowania decyzji konsumpcyjnych przez polskich seniorów. Podstawę wnioskowania stanowią informacje pochodzące z badań bezpośrednich przeprowadzonych w formie wywiadu kwestionariuszowego na próbie 2,537 osób w wieku 65+ w latach 2014–2015 w 10 miastach Polski o zróżnicowanej liczbie ludności oraz różnej wielkości.
Abstrakt (EN)
The discussion presented in this study focuses on consumer behaviour of people aged 65+ in Poland that may be classified as sustainable consumption. The article primarily seeks to offer some insight into sustainable consumption within the consumer decision-making process among Polish seniors. The basis for the conclusions is provided by direct research conducted in the form of a survey questionnaire on a sample of 2,537 people aged 65+ in 2014–2015 in 10 Polish cities of various populations and sizes.