Licencja
Usługi bankowości elektronicznej najpopularniejszych bankowych serwisów internetowych w Polsce w 2016 roku - analiza porównawcza
Abstrakt (PL)
Celem artykułu jest identyfikacja najlepszych z punktu widzenia klienta indywidualnego serwisów internetowych bankowości elektronicznej w Polsce w 2016 r. Wykorzystanie instrumentów nowoczesnej technologii informacyjno-komunikacyjnej do kontaktów z klientami e-bankowości stwarza bankom przewagę konkurencyjną i daje możliwość świadczenia usług bankowych w sposób wygodny dla klientów. Po charakterystyce bankowości elektronicznej w Polsce określono założenia do prowadzonych badań. Wykorzystano w nich metodę oceny punktowej, metodę oceny punktowej z preferencjami i metodę konwersji. W celu uzyskania danych do badania zbudowano elektroniczny arkusz ocen udostępniony w Internecie. Następnie, na podstawie uzyskanych wyników, przeprowadzono wielostronne analizy oraz przedstawiono wynikające z nich wnioski i rekomendacje.
Abstrakt (EN)
The goal of this article is to identify the best e-banking websites in Poland in 2016 from the point of view of an individual client. The use of modern ICT tools to communicate with e-banking clients creates a competitive advantage and provides banks with new possibilities to render banking services in the way which is convenient for customers. Following a brief electronic banking in Poland presentation, the assumptions adopted for the conducted research are described. A scoring method, a scoring method with preferences and a conversion method are used in the studies. In order to obtain the data for the present analysis, an electronic evaluation form was made available via the Internet. Subsequently, on the basis of the obtained findings, multidimensional analyses, presented the resultant conclusions and recommendations are carried out.