Artykuł w czasopiśmie
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty

Turystyka kulturowa w strategiach rozwoju lokalnego

Autor
Wiatrak, Andrzej
Data publikacji
2019
Abstrakt (PL)

Celem artykułu było przybliżenie istoty i uwarunkowań rozwijania turystyki kultu- rowej na szczeblu lokalnym poprzez strategie opracowane na tym poziomie. Dla ukaza- nia problematyki analizowano następujące zagadnienia: istotę i uwarunkowania strategii rozwoju lokalnego, istotę i rodzaje turystyki kulturowej oraz uwarunkowania jej rozwoju na szczeblu lokalnym oraz cele rozwoju turystyki kulturowej na szczeblu lokalnym na przykładzie Lokalnej Grupy Działania „Zapilicze”. Z przeprowadzonych badań wynika, że w strategiach rozwoju lokalnego na wsi można uwzględniać turystykę kulturową. Wieś polska posiada różne walory kulturowe, które warto eksponować i oparciu o nie przygo- towywać produkty turystyczne. Niestety nie zawsze jest to realizowane, czego przykładem jest analizowana strategia LGD „Zapilicze”, w której są informacje o dziedzictwie kulturo- wym obszaru, ale nie ma dostatecznych narzędzi jego wykorzystania, ani też określonych produktów.

Abstrakt (EN)

The aim of the article was to present the essence and conditions of developing cultural tourism at the local level through strategies developed at this level. Showing these issues, the following were analyzed in turn: the essence and conditions of the local development strategy, the essence and types of cultural tourism and conditions for its development at the local level, and also the objectives of developing cultural tourism at the local level on the example of the Local Action Group “Zapilicze”. The conducted considerations show that in the local development strategies in the countryside there is a place for cultural tourism. The Polish countryside has various cultural values that are worth exhibiting and preparing tourist products based on them. Unfortunately, this is not always implemented, as exemplified by the analyzed strategy of the LGD “Zapilicze”, which contains informa- tion about the cultural heritage of the area, but there are not sufficient tools for its use, or specific products.

Słowa kluczowe PL
obszar lokalny,
dziedzictwo kulturowe,
rozwój, strategia,
turystyka,
turystyka kulturowa
Dyscyplina PBN
nauki o zarządzaniu i jakości
Czasopismo
Zagadnienia Doradztwa Rolniczego
Zeszyt
4
Strony od-do
8-19
ISSN
1232-3578
Licencja otwartego dostępu
Dostęp zamknięty