Praca magisterska
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty

An Exploration of Organisational Culture in a Refugee-Oriented Agency in Athens

Autor
Vafa Mahin, Hakimi
Promotor
Naumiuk, Agnieszka
Data publikacji
2024
Abstrakt (PL)

Badania wykazały, że kultura organizacyjna w agencjach usług ludzkich wpływa na jakość i podejście do usług, rotację personelu i zadowolenie użytkowników usług. Literatura jest jednak stosunkowo młoda i istnieje potrzeba bardziej zniuansowanego i kontekstualizowanego rozumienia kultury organizacyjnej. Ukierunkowane etnograficzne studium przypadku zostało przeprowadzone w ramach One Happy Family (OHF), agencji świadczącej usługi dla osób ubiegających się o azyl i uchodźców w Atenach. Celem było zrozumienie znaczenia kultury organizacyjnej w aspekcie tego, jak wpływa ona na usługi i jest doświadczana przez odwiedzających agencję. Badanie obejmowało 95 dni w terenie, 14 częściowo ustrukturyzowanych wywiadów i analizę ośmiu dokumentów. Wykorzystanie trzypoziomowego modelu kultury Schein (2016) oraz kontekstualnych ram Kummerow i Kirby (2013) pozwoliło na zniuansowane zrozumienie kultury organizacyjnej OHF, a także odczuwalnych i praktycznych implikacji, jakie ta kultura niesie dla organizacji i jej usługobiorców. Wyniki te zachęcają organizacje do zwrócenia uwagi na kulturę jako złożony, wzajemnie powiązany i znaczący element organizacji, który może być świadomie tworzony tak, aby pasował do jej kontekstu, celu i ludzi, którym służy.

Abstrakt (EN)

Studies have shown that organisational culture within human service agencies affects the service quality and approach, staff turnover and service-user satisfaction. However, the literature is relatively young and there is need for a more nuanced and contextualised understanding of organisational culture. A focused ethnographic case study was conducted within One Happy Family (OHF), an agency providing services to people living as asylum seekers and refugees in Athens. The aim was to understand the significance of organisational culture in terms of how it influences services and is experienced by the agency’s visitors. The study involved 95 days in the field, 14 semi-structured interviews, and the analysis of eight documents. Using Schein’s (2016) three level model of culture and Kummerow and Kirby’s (2013) contextual framework allowed for a nuanced understanding of OHF's organisational culture, as well as the felt and practical implications this culture brings for the organisation and its service-users. These findings encourage organisations to pay attention to culture as a complex, interconnected and significant element of an organisation that can be consciously created to suit its context, purpose and the people it serves.

Słowa kluczowe PL
Kultura organizacyjna
agencje pomocy społecznej
osoby żyjące jako uchodźcy
trzecie miejsca
Inny tytuł
Badanie kultury organizacyjnej w organizacji pozarządowej zorientowanej na pomoc uchodźcom w Atenach
Wydawca
Uniwersytet Warszawski
Data obrony
2024-07-02
Licencja otwartego dostępu
Dostęp zamknięty