Licencja
Motywy tematyczne i estetyczne we współczesnej fotografii chińskiej od 1990 roku
Abstrakt (PL)
Celem pracy jest analiza twórczości współczesnych fotografów chińskich od 1990 roku do dnia dzisiejszego, a także dostrzeżenie i scharakteryzowanie głównych powtarzających się motywów tematycznych i estetycznych w wybranych obrazach. Rozdział pierwszy stanowi wprowadzenie do tematu dzięki skrótowemu omówieniu tła historii fotografii w Chinach oraz nakreśleniu kontekstu kulturalno-społecznego w kraju po roku 1989. Kolejne cztery rozdziały dotyczą najważniejszych motywów, ze szczególnym uwzględnieniem roli fotografii skoncentrowanej na przedstawieniu ludzkiego ciała i ekspresji indywidualności.
Abstrakt (EN)
The goal of the thesis is to analyze the work of contemporary Chinese photographers from 1990 to the present, as well as identifying and characterizing the main recurring thematic and aesthetic motifs in selected photographs. The first chapter introduces the subject by briefly discussing the background history of photography in China and outlining the cultural and social context in the country after 1989. The next four chapters discuss the most important motifs, with particular emphasis on the role of photography focused on the representation of the human body and the expression of individuality.