Licencja
Wersja polska: Inicjatywy Unii Europejskiej na rzecz rozwoju edukacji medialnej w Polsce na przykładzie European Union Media Literacy Week
Abstrakt (PL)
Poniższa praca “Inicjatywy Unii Europejskiej na rzecz rozwoju edukacji medialnej w Polsce na przykładzie European Union Media Literacy Week” opisuje działania jakie podejmują poszczegóne organy Unii Europejskiej w celu popularyzacji i promocji edukacji medialnej. Hipotezą badawczą tej pracy jest stwierdzenie, że Europejski Tydzień Edukacji Medialnej to wydarzenie z niewykorzystanym potencjałem. Praca skupia się na chronologicznej analizie różnych aspektów unijnego i polskiego dyskursu o edukacji medialnej, ze szczególnym uwzględnieniem Europejskiego Tygodnia Edukacji Medialnej i jego wpływu na popularyzację tematu. Ze względu na specyfikę tematu, do napisania pracy wykorzystano głównie źródła dostępne na stronach internetowych powiązanych z Europejskim Tygodniem Edukacji Medialnej, uzupełnione o literaturę fachową z dziedziny medioznawstwa Metodą badawczą była analiza wyżej wymienionych źródeł
Abstrakt (EN)
The following work 'European Union Initiatives for the Development of Media Education in Poland on the Example of the European Union Media Literacy Week' describes activities undertaken by various European Union bodies to popularise and promote media education. The research hypothesis of this work is that the European Media Education Week is an event with untapped potential. The work focuses on a chronological analysis of different aspects of the EU and Polish discourse on media education, with a particular focus on the European Media Education Week and its impact on the popularisation of the topic. Due to the specificity of the topic, the paper uses mainly sources available on websites related to the European Media Education Week, supplemented by professional literature in the field of media studies. The research method was the analysis of the above-mentioned sources