License
Wykorzystanie wizerunku celebrytów i influencerów w kampaniach marketingowych – studium przypadku branży spożywczej.
Abstract (PL)
Poniższa praca obejmuje tematykę branży spożywczej oraz wykorzystanie wizerunku osób popularnych w promocji marketingowej. Celem pracy było zobrazowanie wpływu influencerów i celebrytów na percepcje i decyzje zakupowe klientów. Pracę napisano w oparciu o dostępną literaturę przedmiotu, czasopisma oraz strony internetowe. W pracy przedstawiono wyniki badań dotyczących wpływu udziału wizerunku osób popularnych na decyzje zakupowe konsumentów, a także odbiór kampanii i postrzeganie działalności influencer marketingu przez internautów na konkretnych kampaniach marketingowych. Metodą badawczą zastosowaną na potrzeby pracy była ankieta przeprowadzona wśród różnych grup wiekowych. Wyniki badań wskazują, że twórcy internetowi nie są postrzegani jako osoby wiarygodne, niemniej jednak wpływowe. Ponadto wyniki badań pokazały, iż przeważająca część respondentów zna przedstawione kampanie z udziałem osób popularnych i uważa, że są oni odpowiednio dobrani do reklamowanej marki.
Abstract (EN)
The following thesis covers the topic of the food industry and the use of the image of popular people in marketing promotion. The aim of the thesis was to depict the influence of influencers and celebrities on the perceptions and purchasing decisions of customers. The thesis was written based on the available literature of the subject, magazines and websites. The thesis presents the results of research concerning the influence of the participation of the image of popular people on the purchasing decisions of consumers, as well as the reception of campaigns and perception of marketing influencers by internet users on specific marketing campaigns. The research method used for the thesis was a survey conducted among different age groups. The results of the study indicate that internet creators are not perceived as trustworthy but influential people. In addition, the results of the study showed that the majority of respondents know the presented campaigns with the participation of popular people and believe that they are adequately suited to the advertised brand.