Praca licencjacka
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty

Creating visual materials and using social media in teaching English idioms and collocations to 7th and 8th graders

Autor
Tomasiak, Martyna
Promotor
Galbarczyk, Monika
Data publikacji
2024
Abstrakt (PL)

Praca przedstawia sposoby wykorzystania materiałów wizualnych i mediów społecznościowych w nauczaniu angielskich idiomów i kolokacji w klasach siódmych i ósmych. Składa się z dwóch rozdziałów: teoretycznego i praktycznego. Rozdział teoretyczny omawia skuteczność materiałów wizualnych w usprawnianiu nauki języków obcych oraz zawiera przykłady przydatnych aplikacji i narzędzi do tworzenia angażujących pomocy dydaktycznych. Podkreśla również rolę mediów społecznościowych jako dynamicznej formy nauki, korzystnej zarówno dla nauczycieli, jak i uczniów. Rozdział praktyczny skupia się na konkretnych zastosowaniach przygotowanego zestawu materiałów dla nauczycieli. Ćwiczenia zawarte w zestawie są kreatywne i uniwersalne, co oznacza, że mogą być stosowane zarówno w tradycyjnej, jak i cyfrowej formie. Głównym celem tej pracy jest zaprezentowanie innowacyjnych strategii włączania materiałów wizualnych i narzędzi technologicznych do lekcji języka angielskiego, zwiększając przy tym zaangażowanie i efektywność procesu uczenia się idiomów i kolokacji w rzeczywistych kontekstach.

Abstrakt (EN)

This work presents the creation of visual materials and the use of social media in teaching English idioms and collocations to 7th and 8th graders. The paper is divided into two chapters: a theoretical chapter and a practical chapter. The theoretical chapter delves into the essence of visual materials, discussing their importance and effectiveness in improving language learning. It provides examples of valuable applications and tools that can be used to create engaging visual aids. The chapter also highlights the role of social media as a dynamic platform for both teachers and students, offering numerous opportunities for interactive and collaborative learning. It refers to the safe use of social media in teaching and supporting learning. Taking into account that the Internet, media and other digital stimuli are an integral part of students' lives in 7th and 8th grade, these resources will be familiar to them, making it easier for them to navigate such environments effectively and wisely. The practical chapter, containing a Teacher's Resource Pack, offers a comprehensive set of activities designed to help students and teachers learn and teach idioms and collocations effectively. Sections include creative exercises and practical tips for integrating visuals and social media into the syllabus. The prepared materials in the Teacher's Resource Pack are universal and can be used in both traditional and digital formats. This dual approach ensures that activities can be easily adapted to different learning environments, whether face-to-face or online learning. The aim of this work is to make the learning process more engaging and efficient, helping students to better understand and remember idiomatic expressions and collocations in real-world contexts.

Słowa kluczowe PL
materiały wizualne
tworzenie
słownictwo
idiomy
kolokacje
media społecznościowe
Inny tytuł
Tworzenie materiałów wizualnych i korzystanie z mediów społecznościowych w nauczaniu angielskich idiomów i kolokacji siódmo- i ósmoklasistów
Wydawca
Uniwersytet Warszawski
Data obrony
2024-09-11
Licencja otwartego dostępu
Dostęp zamknięty