Artykuł w czasopiśmie
Brak miniatury
Licencja
Jean Rouch – l’enfant terrible antropologii i filmu
dc.abstract.pl | Jean Rouch – l’enfant terrible antropologii i filmu W antropologii stale dominuje podejście logocentryczne i pismocentryczne. Jean Rouch należał do tych nielicznych postaci w świecie antropologii, które znakomicie poruszały się tak w obszarze filmu, jak i słowa (pisanego i mówionego).Tekst przybliża jego metodę i styl pracy przede wszystkim przez interpretację jego kluczowego filmu Moi, un Noir (1958). Autor uznaje Roucha za prekursora nie tylko antropologii opartej na współpracy [shared anthropology], ale także metody, w której tworzenie wiedzy antropologicznej (film), staje się narzędziem wspierającym proces budowania (nowej) podmiotowości i przekraczania relacji kolonialnej. Oumarou Ganda, bohater filmu, po latach stał się jednym z pierwszych reżyserów afrykańskich. |
dc.affiliation | Uniwersytet Warszawski |
dc.contributor.author | Sikora, Sławomir |
dc.date.accessioned | 2024-01-25T04:44:14Z |
dc.date.available | 2024-01-25T04:44:14Z |
dc.date.issued | 2018 |
dc.date.openaccess | 1 |
dc.description.accesstime | AFTER_PUBLICATION |
dc.description.finance | Nie dotyczy |
dc.description.number | 1 |
dc.description.version | FINAL_PUBLISHED |
dc.identifier.doi | 10.18318/TD.2018.1.6 |
dc.identifier.issn | 0867-0633 |
dc.identifier.uri | https://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/110074 |
dc.identifier.weblink | https://journals.openedition.org/td/859 |
dc.language | pol |
dc.pbn.affiliation | culture and religion studies |
dc.relation.ispartof | Teksty Drugie |
dc.relation.pages | 91-110 |
dc.rights | Other |
dc.sciencecloud | nosend |
dc.subject.pl | antropologia kulturowa |
dc.subject.pl | antropologia współtworzona |
dc.subject.pl | etnofikcja |
dc.subject.pl | film |
dc.subject.pl | Jean Rouch |
dc.subject.pl | tożsamość |
dc.subject.pl | Oumarou Ganda |
dc.title | Jean Rouch – l’enfant terrible antropologii i filmu |
dc.type | JournalArticle |
dspace.entity.type | Publication |