Praca magisterska
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Zjawisko sharentingu na przykładzie instagramowych profili wybranych osób (Anny Lewandowskiej, Roberta Lewandowskiego oraz Małgorzaty Rozenek-Majdan)

Uproszczony widok
dc.abstract.enThe topic of this article is the phenomenon of sharenting in the context of the popular social media - Instagram. On the example of three, instagram profiles of famous, Polish parents Anna Lewandowska, Robert Lewandowski and Malgorzata Rozenek-Majdan, an attempt was made to analyze the phenomenon of publishing the image of their children in the social media space. The term sharenting is a combination of the verb to share and the noun parenting. The popular practice of sharenting, sharing information about one's children and their photos in social media, provides an opportunity for parents to share daily events with loved ones, document their children's development, but also to connect with other parents. The paper also addresses issues related to the legal and ethical dimensions of sharenting. The purpose of this study is to analyze sharenting attitudes, based on the content of three profiles on the popular social network Instagram, and to examine the popularity of the phenomenon among 100 parents, using a survey made available online.
dc.abstract.plTematem niniejszej pracy jest zjawisko sharentingu w kontekście popularnego medium społecznościowego – Instagram. Na przykładzie trzech, instagramowych profili znanych, polskich rodziców Anny Lewandowskiej, Roberta Lewandowskiego oraz Małgorzaty Rozenek-Majdan, podjęto próbę analizy zjawiska publikowania wizerunku swoich dzieci w przestrzeni social mediów. Pojęcie sharenting to połączenie czasownika to share – dzielić się, udostępniać oraz rzeczownika parenting – rodzicielstwo. Popularna praktyka sharentingu, czyli udostępniania za pośrednictwem mediów społecznościowych informacji o swoich dzieciach i ich zdjęcia, stanowi dla rodziców okazję do dzielenia się z bliskimi wydarzeniami dnia codziennego, dokumentowania rozwoju swoich dzieci, ale także nawiązywania kontaktów z innymi rodzicami. W pracy podjęto również kwestię związaną z prawnym oraz etycznym wymiarem sharentingu. Celem niniejszej pracy jest analiza postaw o charakterze sharentingowym, w oparciu o zawartość trzech profili na popularnym portalu społecznościowym Instagram oraz zbadanie popularności zjawiska wśród 100 rodziców, za pomocą ankiety udostępnionej w internecie.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentWydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii
dc.contributor.authorBroda, Magdalena
dc.date.accessioned2025-01-09T12:41:42Z
dc.date.available2025-01-09T12:41:42Z
dc.date.defence2024-07-10
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-06-17
dc.description.promoterGajlewicz-Korab, Katarzyna
dc.description.reviewerZawisza, Anita
dc.description.reviewerGajlewicz-Korab, Katarzyna
dc.identifier.apd232027
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/161516
dc.languagepl
dc.language.otheren
dc.publisherUniwersytet Warszawski
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.ensharenting
dc.subject.enchild
dc.subject.enparent
dc.subject.enimage
dc.subject.enInstagram
dc.subject.eninternet
dc.subject.enAnna Lewandowska
dc.subject.enRobert Lewandowski
dc.subject.enMalgorzata Rozenek-Majdan
dc.subject.plsharenting
dc.subject.pldziecko
dc.subject.plrodzic
dc.subject.plwizerunek
dc.subject.plInstagram
dc.subject.plinternet
dc.subject.plAnna Lewandowska
dc.subject.plRobert Lewandowski
dc.subject.plMałgorzata Rozenek-Majdan
dc.titleZjawisko sharentingu na przykładzie instagramowych profili wybranych osób (Anny Lewandowskiej, Roberta Lewandowskiego oraz Małgorzaty Rozenek-Majdan)
dc.title.alternativeThe phenomenon of sharenting on the example of instagram profiles of selected people (Anna Lewandowska, Robert Lewandowski and Małgorzata Rozenek-Majdan)
dc.typeMasterThesis
dspace.entity.typePublication