Artykuł w czasopiśmie
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Prawie całe kino ratuje Żydów

Uproszczony widok
dc.abstract.plArtykuł zestawia polskie filmy fabularne o Zagładzie Żydów, dowodząc, że w latach 2010-2015 głównym motywem fabularnym było ratowanie Żydów, wobec mniejszego znaczenia filmów rozliczeniowych. Przedstawione filmy w większości zawężają perspektywę do losów pojedynczych bohaterów, unikając nakreślenia szerszej panoramy stosunków polsko-żydowskich. Siła oddziaływania tych filmów zależy w głównej mierze od popularności reżysera, stąd największą widownię miał film Agnieszki Holland W ciemności (2011).
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.contributor.authorŁysak, Tomasz
dc.date.accessioned2024-01-25T17:18:06Z
dc.date.available2024-01-25T17:18:06Z
dc.date.issued2017
dc.description.financeNie dotyczy
dc.description.number1
dc.description.volume13
dc.identifier.issnissn 2083-1374
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/116790
dc.identifier.weblinkhttps://mocak.pl/sklep/produkt/13-mocak-forum
dc.languagepol
dc.pbn.affiliationculture and religion studies
dc.relation.ispartofMOCAK Forum
dc.rightsClosedAccess
dc.sciencecloudnosend
dc.subject.plZagłada Żydów II wojna światowa ratowanie Żydów film fabularny ukrywanie się
dc.titlePrawie całe kino ratuje Żydów
dc.typeJournalArticle
dspace.entity.typePublication