Praca magisterska
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Fundraising - droga przez mękę, czy formalność? Analiza skuteczności działań podejmowanych w celu uzyskania finansowania innowacyjnych przedsięwzięć na przykładzie polskich startupów

dc.abstract.enOne of the most frequently cited barriers for start-ups is the problem of raising capital to develop innovative products and services. The Polish investment ecosystem is still developing, so the difficulties may be even greater. Therefore, this paper presents the most popular sources of funding for startups and asks whether the problem of attracting an investor is really big. Interviews with the Polish investor and founder community were used to identify factors that may influence the acceptance or rejection of funding. Chi-square tests were also used to show that a thorough preparation of the product description can have a significant impact. The survey of 28 start-up founders revealed that almost 80 per cent of respondents had to make at least 100 contact attempts to obtain funding, and that the average process took more than four and a half months.
dc.abstract.plJedną z najczęściej wymienianych barier dla startupów, jest problem z pozyskaniem kapitału na rozwój innowacyjnych produktów i usług. Polski ekosystem inwestycyjny nadal jest na etapie rozwoju, więc trudności mogą być jeszcze większe. Dlatego w niniejszej pracy przedstawiono najpopularniejsze źródła finansowania startupów oraz postawiono pytanie, czy rzeczywiście problem z pozyskaniem inwestora jest duży. Za pomocą wywiadów polskiego środowiska inwestorów i founderów zidentyfikowano czynniki, które mogą wpływać na akceptację lub odmowę przyznania finansowania. Dalej przy wykorzystaniu testów chi-kwadrat dowiedziono, że istotny wpływ może mieć kompleksowe przygotowanie opisu produktu. Z badania, w którym wzięło udział 28 założycieli startupów, wynikło, że prawie 80% respondentów musiało podjąć minimum 100 prób kontaktów, żeby uzyskać finansowanie i średnio proces trwał ponad cztery i półmiesiąca.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentWydział Zarządzania
dc.contributor.authorDufaj, Bartosz
dc.date.accessioned2025-01-20T15:03:55Z
dc.date.available2025-01-20T15:03:55Z
dc.date.defence2024-09-12
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-09-05
dc.description.promoterNiewińska, Katarzyna
dc.description.reviewerSkuza, Sebastian
dc.description.reviewerNiewińska, Katarzyna
dc.identifier.apd235961
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/166038
dc.languagepl
dc.language.otheren
dc.publisherUniwersytet Warszawski
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.enStartup
dc.subject.enfundrising
dc.subject.enfunding sources
dc.subject.enfounder
dc.subject.eninvestors
dc.subject.encapital
dc.subject.plStartup
dc.subject.plfundrising
dc.subject.plźródła finansowania
dc.subject.plfounder
dc.subject.plinwestorzy
dc.subject.plkapitał
dc.titleFundraising - droga przez mękę, czy formalność? Analiza skuteczności działań podejmowanych w celu uzyskania finansowania innowacyjnych przedsięwzięć na przykładzie polskich startupów
dc.title.alternativeFundraising - an ordeal or a formality? An analysis of the effectiveness of measures taken to obtain funding for innovative ventures using the example of Polish start-ups.
dc.typeMasterThesis
dspace.entity.typePublication