Praca magisterska
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Problemy życiowe uczniów

Uproszczony widok
dc.abstract.plW pracy przedstawiono problemy życiowe uczniów, rodzaje, formy zapobiegania problemom i sytuacji materialnej młodych osób oraz ogólną charakterystykę Zespołu Szkoły Podstawowej nr 2 i Przedszkola w Zagnańsku. Badania własne opierały się na badaniach ankietowych na próbie 85 uczniów klas 7 i 8 Szkoły Podstawowej w Zagnańsku, a także przeprowadzono wywiad z pedagogiem szkolnym. Na podstawie uzyskanych danych stwierdzono, że uczniowie mierzą się z częstym poczuciem stresu, związanym z uczęszczaniem do szkoły. Większość z nich może liczyć na wsparcie rodziców. Samotność odczuwają raczej sporadycznie, uznając to za granicę normy. Znaczna część badanych nie korzysta z pomocy psychologicznej dostępnej w szkole. Uczniowie najczęściej kierują się po wsparcie do rówieśników, a zdecydowana większość szuka porad u rodziców. Zła sytuacja materialna ma wpływ na funkcjonowanie dziecka w środowisku. Młodzież miewa problemy z nauką, głównie z powodu różnorodnych zaburzeń. Część uczniów doświadcza fobii społecznych i ogólnego lęku.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentWydział Stosowanych Nauk Społecznych i Resocjalizacji
dc.contributor.authorWójtowicz, Julia
dc.date.accessioned2025-01-09T12:49:12Z
dc.date.available2025-01-09T12:49:12Z
dc.date.defence2024-12-03
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-11-17
dc.description.promoterGórecki, Mirosław
dc.description.reviewerGórecki, Mirosław
dc.description.reviewerLalak, Danuta
dc.identifier.apd231805
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/164847
dc.languagepl
dc.language.otheren
dc.publisherUniwersytet Warszawski
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.plproblemy życiowe
dc.subject.pluczniowie
dc.subject.plszkoła
dc.subject.plstres
dc.subject.plzaburzenia psychiczne
dc.subject.plwsparcie
dc.titleProblemy życiowe uczniów
dc.title.alternativeLife problems of pupils
dc.typeMasterThesis
dspace.entity.typePublication