Artykuł w czasopiśmie
Brak miniatury
Licencja

 

Wykorzystanie aplikacji webGIS i Mobile GIS do opracowania zajęć terenowych z edukacji geografcznej

dc.abstract.plWe współczesnym świecie, w dobie funkcjonowania społeczeństwa informacyjnego ogromną rolę odgrywa informacja dostępna za pomocą aplikacji internetowych i mobilnych. Można ją z powodzeniem wykorzystać w edukacji. Jako określił M. Sysło, nauczyciel korzystający z oprogramowania i aplikacji umożliwiających uczenie się buduje nowe środowisko kształcenia dla siebie i swoich uczniów, tworząc warunki do nabywania umiejętności: „poszukiwania, porządkowania i wykorzystywania informacji z różnych źródeł oraz efektywnego posługiwania się technologią informacyjną”1. W przypadku edukacji geograficznej istotną rolę odgrywa nie tylko odpowiednia wiedza, ale przede wszystkim umiejętność łączenia faktów, danych i informacji z różnych źródeł – także informacji posiadającej lokalizację przestrzenną2 , co pozwala na odnalezienie relacji przestrzennych elementów środowiska geograficznego oraz zrozumienie kluczowych zależności przestrzennych między nimi. Pozyskiwanie i przetwarzanie informacji przestrzennej jest możliwe m.in. poprzez wykorzystanie programów i aplikacji powiązanych z Systemami Informacji Geografcznej (ang. Geographical Information Systems – GIS).
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.contributor.authorPokojska, Paulina
dc.contributor.authorPokojski, Wojciech
dc.date.accessioned2024-01-26T12:13:11Z
dc.date.available2024-01-26T12:13:11Z
dc.date.issued2018
dc.description.accesstimeAT_PUBLICATION
dc.description.financeNie dotyczy
dc.description.number2
dc.description.versionFINAL_PUBLISHED
dc.description.volume49
dc.identifier.issn1896-2521
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/125474
dc.identifier.weblinkhttp://meritum.edu.pl/numery/numer?id=54
dc.languagepol
dc.relation.ispartofMERITUM. MAZOWIECKI KWARTLANIK EDUKACYJNY.
dc.relation.pages78-85
dc.rightsOther
dc.sciencecloudnosend
dc.titleWykorzystanie aplikacji webGIS i Mobile GIS do opracowania zajęć terenowych z edukacji geografcznej
dc.typeJournalArticle
dspace.entity.typePublication