Praca magisterska
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Etyczne aspekty reklamy: problemy postrzegania, oceny i regulacje

Uproszczony widok
dc.abstract.enThis thesis addresses ethical issues in advertising and seeks to explore how audiences perceive these issues. The first chapter introduces the theoretical aspects of advertising, including definitions, classifications and the purposes and functions of advertising. The second chapter examines the relevant laws governing advertising and its ethics. In the practical part, a quantitative study was conducted to examine whether ethical issues affect the consumer behavior of the audience. At the same time, in order to ensure the reliability of the study, the methodology was detailed and the limitations of the study were identified, which made it possible to precisely define the scope of the research sample. This information helps to better understand the context and determine the scope of data analysis, which affects the reliability of the results obtained in the research. The work contributes to a better understanding of the role of ethics in advertising and its impact on consumer purchase decisions, which may have important implications for advertising practice and further research in this area.
dc.abstract.plNiniejsza praca porusza zagadnienia etycznych aspektów w reklamie oraz dąży do zbadania, w jaki sposób odbiorcy postrzegają te kwestie. Pierwszy rozdział wprowadza teoretyczne aspekty reklamy, w tym definicje, klasyfikacje oraz cele i funkcje reklamy. Drugi rozdział analizuje istotne przepisy regulujące reklamę i jej etykę. W części praktycznej zostały przeprowadzone badania ilościowe mające na celu zbadanie czy kwestie etyczne mają wpływ na zachowania konsumenckie odbiorców. Jednocześnie, w celu zapewnienia rzetelności badania, szczegółowo przedstawiono metodologię oraz określono ograniczenia badania, co pozwoliło precyzyjnie określić zakres próby badawczej. Te informacje pomagają lepiej zrozumieć kontekst i wyznaczyć zakres analizy danych, co wpływa na wiarygodność wyników uzyskanych w badaniach. Praca przyczynia się do lepszego zrozumienia roli etyki w reklamie oraz jej wpływu na decyzje zakupowe konsumentów, co może mieć istotne implikacje dla praktyki reklamowej i dalszych badań naukowych w tej dziedzinie.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentWydział Zarządzania
dc.contributor.authorProcyszyn, Julia
dc.date.accessioned2025-01-09T12:49:03Z
dc.date.available2025-01-09T12:49:03Z
dc.date.defence2023-12-14
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2023-11-17
dc.description.promoterSkorek, Monika
dc.description.reviewerKarasiewicz, Grzegorz
dc.description.reviewerSkorek, Monika
dc.identifier.apd228410
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/164771
dc.languagepl
dc.language.otheren
dc.publisherUniwersytet Warszawski
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.enadvertising
dc.subject.enethics
dc.subject.enethics in advertising
dc.subject.enregulation
dc.subject.enadvertising self-regulation
dc.subject.enadvertising codes of ethics
dc.subject.enconsumer behavior
dc.subject.enpurchase decisions
dc.subject.plreklama
dc.subject.pletyka
dc.subject.pletyka w reklamie
dc.subject.plregulacje
dc.subject.plsamoregulacja reklamy
dc.subject.plkodeksy etyczne reklamy
dc.subject.plzachowania konsumenckie
dc.subject.pldecyzje zakupowe
dc.titleEtyczne aspekty reklamy: problemy postrzegania, oceny i regulacje
dc.title.alternativeEthical aspects of advertising: problems of perception, evaluation, and regulation
dc.typeMasterThesis
dspace.entity.typePublication