Praca magisterska
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Analiza wpływu mediów społecznościowych na branżę fotograficzną na wybranych przykładach

Uproszczony widok
dc.abstract.enThis master's thesis is dedicated to analyzing the impact of social media on the photography industry. It highlights key moments in the interaction between photography and social media, as well as how these platforms have influenced visual culture and photography styles. The subsequent chapters of the thesis focus on changes in the photography industry caused by the growing popularity of social media. Both the benefits, such as the ability to reach a global audience and easier access to promotion, and the challenges, including the necessity of continuous content creation, adapting to changing algorithms, and competition with amateurs, are discussed. The thesis also presents the results of original research, which included interviews with professional photographers. A thematic analysis of these interviews allowed for the identification of the main topics and challenges related to the use of social media in the photography profession.
dc.abstract.plNiniejsza praca magisterska została poświęcona analizie wpływu mediów społecznościowych na branżę fotograficzną. Zwraca uwagę na kluczowe momenty w interakcji między fotografią a mediami społecznościowymi oraz na to, jak te platformy wpłynęły na kulturę wizualną i styl fotografowania. Kolejne rozdziały pracy koncentrują się na zmianach w branży fotograficznej wywołanych rosnącą popularnością mediów społecznościowych. Omówione są zarówno korzyści, takie jak możliwość dotarcia do globalnej publiczności i łatwiejszy dostęp do promocji, jak i wyzwania, w tym konieczność ciągłego tworzenia treści, dostosowywanie się do zmieniających się algorytmów oraz konkurencja z amatorami. Praca przedstawia również wyniki badań własnych, które obejmowały wywiady z profesjonalnymi fotografami. Analiza tematyczna tych wywiadów pozwoliła na zidentyfikowanie głównych tematów i wyzwań związanych z korzystaniem z mediów społecznościowych w zawodzie fotografa.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentWydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii
dc.contributor.authorObczyńska, Natalia
dc.date.accessioned2025-01-09T12:41:33Z
dc.date.available2025-01-09T12:41:33Z
dc.date.defence2024-09-11
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-08-25
dc.description.promoterHeba, Agnieszka
dc.description.reviewerBrylska, Karolina
dc.description.reviewerHeba, Agnieszka
dc.identifier.apd230313
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/161443
dc.languagepl
dc.language.otheren
dc.publisherUniwersytet Warszawski
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.enphotography
dc.subject.ensocial media
dc.subject.enphotographer
dc.subject.enInstagram
dc.subject.enportfolio
dc.subject.envisual communication
dc.subject.enstrategy
dc.subject.enmarketing
dc.subject.plfotografia
dc.subject.plmedia społecznościowe
dc.subject.plsocial media
dc.subject.plfotograf
dc.subject.plInstagram
dc.subject.plportfolio
dc.subject.plkomunikacja wizualna
dc.subject.plstrategia
dc.subject.plmarketing
dc.titleAnaliza wpływu mediów społecznościowych na branżę fotograficzną na wybranych przykładach
dc.title.alternativeAnalysis of the impact of social media on the photography industry using selected examples
dc.typeMasterThesis
dspace.entity.typePublication