Praca magisterska
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Społeczna odpowiedzialność biznesu w branży odzieżowej jako element programu public relations. Analiza na przykładzie LPP S.A.

Uproszczony widok
dc.abstract.plNiniejsza praca ma na celu analizę istoty CSR dla przedsiębiorstw, a dokładnie dla znaczenia społecznej odpowiedzialności biznesu w branży odzieżowej. Grupa LPP stworzyła Strategię Zrównoważonego Rozwoju LPP „For People For Our Planet” przewidzianą do realizacji na lata 2020-2025, która została dokładnie przeanalizowana w odniesieniu do Agendy na Rzecz Zrównoważonego Rozwoju 2030. Praca omawia rozwój CSR zarówno w Polsce jak i na świecie, tym samym podkreślając jak ważne jest prowadzenie praktyk zrównoważonego rozwoju w biznesie i ich synergia z dziedziną PR. Przedstawiono udział branży tekstylnej w rynku, jej wpływ na środowisko, otoczenie biznesowe, a także dobre (upcycling, slow fashion) i złe praktyki (shipping, reashoring). Tragedia w Bangladeszu z 2013 roku wpłynęła znacząco na rynek dóbr tekstylnych i można nazwać ją przełomowym momentem dla zmian w tej branży. Na miejscu tragedii odnaleziono metki jednej z marek produkowanych w ramach grupy LPP, co spowodowało kryzys wizerunkowy, a następnie wyraźnie zmiany w postępowaniu grupy. Autorka zbadała za pomocą ankiety stan wiedzy konsumentów w zakresie realizacji koncepcji CSR przez firmę LPP. Analiza komunikacji CSR przez firmę LPP wykazała, że 61,9% respondentów nie spotkało się z informacjami na temat działań CSR. Jednak zaskakująco aż 40,7% respondentów zadeklarowało gotowość do zapłacenia wyższej ceny za produkty wytwarzane w sposób zrównoważony. LPP sukcesywnie realizuje strategię Zrównoważonego Rozwoju „For People For Our Planet”, jednak mimo to konsumenci nie są świadomi ich działań i grupa musi popracować nad zacieśnieniem współpracy w obszarach CSR i public relations.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentWydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii
dc.contributor.authorRastawicka, Aleksandra
dc.date.accessioned2025-01-09T12:46:49Z
dc.date.available2025-01-09T12:46:49Z
dc.date.defence2024-07-04
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-06-17
dc.description.promoterKaczmarek-Śliwińska, Monika
dc.description.reviewerMarzęda, Agnieszka
dc.description.reviewerKaczmarek-Śliwińska, Monika
dc.identifier.apd213926
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/163729
dc.languagepl
dc.language.otheren
dc.publisherUniwersytet Warszawski
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.plspołeczna odpowiedzialność biznesu
dc.subject.plzrównoważona moda
dc.subject.plbranża odzieżowa
dc.subject.plpublic relations
dc.subject.plraportowanie w CSR
dc.subject.plISO 26 000
dc.titleSpołeczna odpowiedzialność biznesu w branży odzieżowej jako element programu public relations. Analiza na przykładzie LPP S.A.
dc.title.alternativeCorporate social responsibility in the apparel industry as part of a public relations program. Analysis based on the example of LPP S.A.
dc.typeMasterThesis
dspace.entity.typePublication