Praca licencjacka
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Greenwashing a zaufanie konsumentów z pokolenia Z

Uproszczony widok
dc.abstract.plNiniejsza praca skupia się na omówieniu świadomości ekologicznej oraz postrzegania greenwashingu, w szczególności przez polskich przedstawicieli pokolenia Z. Celem pracy było udowodnienie specjalistom działającym w obszarze public relations i marketingu, że skuteczna komunikacja ekologiczna powinna być przemyślana i zgodna z rzeczywistymi działaniami firmy. Na potrzeby pracy, założono tezę, że konsumenci z pokolenia Z wykazują się wysoką świadomością ekologiczną, potrafią rozpoznać greenwashing w komunikatach marek, a wykrycie greenwashingu wpływa na ich postrzeganie marki. Pierwsza część zawiera charakterystykę podstawowych pojęć teoretycznych, kluczowych dla badanego tematu – przybliżone zostały pojęcia CSR i ESG oraz zrównoważonego rozwoju. Przedstawiono również charakterystykę pokolenia Z oraz omówiono poziom świadomości ekologicznej w Polsce na podstawie istniejących raportów i badań. Praca zawiera też zgłębioną analizę pojęcia greenwashingu, wraz z opisem genezy tego zjawiska i przykładami. W ramach pracy przeprowadzono również badanie, które miało na celu ocenę poziomu świadomości ekologicznej oraz zdolności rozpoznawania greenwashingu wśród konsumentów pokolenia Z. Wyniki badania opisano w trzeciej części pracy i częściowo potwierdziły tezę – udowodniły, że działania greenwashingowe, wpływają na m.in. utratę zaufania do marki przez przedstawicieli pokolenia Z, jednak respondenci mają problem z samym rozpoznawaniem greenwashingu w komunikatach firm. Nie potwierdzono też części tezy, mówiącej, że świadomość ekologiczna wśród pokolenia Z jest na wysokim poziomie.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentWydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii
dc.contributor.authorCzajkowska, Aleksandra
dc.date.accessioned2025-01-09T12:50:24Z
dc.date.available2025-01-09T12:50:24Z
dc.date.defence2024-07-08
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-05-31
dc.description.promoterMiotk, Anna
dc.description.reviewerIwanicka, Katarzyna
dc.description.reviewerMiotk, Anna
dc.identifier.apd231835
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/165440
dc.languagepl
dc.language.otheren
dc.publisherUniwersytet Warszawski
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.engreenwashing
dc.subject.engreen marketing
dc.subject.enCSR
dc.subject.enpublic relations
dc.subject.enmarketing
dc.subject.engeneration Z
dc.subject.plgreenwashing
dc.subject.plzielony marketing
dc.subject.plCSR
dc.subject.plpublic relations
dc.subject.plmarketing
dc.subject.plpokolenie Z
dc.titleGreenwashing a zaufanie konsumentów z pokolenia Z
dc.title.alternativeGreenwashing and trust of generation Z consumers
dc.typeBachelorThesis
dspace.entity.typePublication