Praca licencjacka
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty

Developing English vocabulary and grammar through selected American computer games in the EFL classroom at the second educational stage

Autor
Kosierb, Filip
Promotor
Romaniuk, Jacek
Data publikacji
2024
Abstrakt (PL)

Niniejsza praca dyplomowa skupia się na rozwijaniu znajomości słownictwa oraz gramatyki języka angielskiego na drugim etapie edukacyjnym poprzez użycie wybranych amerykańskich gier komputerowych. Zawiera krótki zarys teorii rozwojowej Piageta, który mógłby być wykorzystany w kontekście nauczania języka angielskiego jako języka obcego. Praca omawia znaczenie uznawania poziomu rozwoju ucznia w czasie tworzenia materiałów edukacyjnych. Materiał ma na celu przedstawić uczniom bardziej zrozumiałe instrukcje, które pozwolą im osiągnąć lepsze wyniki w zadaniach z zarówno słownictwa jak i gramatyki. Jednocześnie, praca omawia znaczenie nauczania gramatyki oraz słownictwa odnośnie do podstawy programowej. Sugeruje, że te środki językowe nie mogą zostać zaniedbane przez nauczyciela. Badania cytowane w pracy przedstawiają metody, które dowiodły swojej skuteczności w nauczaniu angielskiego jako języka obcego. Omówione zostają pomysły zarówno dla wprowadzenia oraz wsparcia wiedzy z gramatyki oraz słownictwa języka angielskiego. Praca jednocześnie ma na celu stworzyć bardziej interesujące materiały dla uczniów. Przez to zawiera również informacje o tym jak uczniowie uczą się języka angielskiego poza szkołą. Do zainteresowań uczniów, uczących się języka należy gra komputerowa, Minecraft. Tytuł, który jest uznawany za ponadczasowy, posiadający graczy z każdej grupy wiekowej. Jest to gatunek, który pozwala graczom na ogrom opcji na doświadczenie gry. Z tych powodów gra ta jest świetnym kandydatem na materiał do nauki języka angielskiego. Praca zawiera opis grupy odbiorczej autorskich materiałów edukacyjnych. Bierze pod uwagę nie tylko wiek uczniów, ale także ich zainteresowania, aby skutecznie uczyć gramatyki oraz słownictwa. Praca opisuje znaczenie zadań pisemnych dla rozwijania znajomości gramatyki oraz słownictwa. Zaadresowany zostaje problem werbalnego uczestnictwa uczniów lekcji poprzez przedstawienie interesującego zadania, które pozwala uczniom rozmawiać w języku angielskim na interesujący temat. Praca zakończona jest krótkimi materiałami edukacyjnymi, które zawierają pomysły na interesujące zadania dla uczniów.

Abstrakt (EN)

This diploma project focuses on the development of grammar and vocabulary skills of EFL students at the second educational stage through the use of selected American computer games. It contains a short overview of Jean Piaget’s cognitive development stages which could effectively be used in the context of EFL. The project discusses the importance of taking the learner’s developmental stage into consideration while creating teaching resources. It’s meant to present the learners with a more understandable, and clear instruction to achieve better results in both vocabulary and grammar related exercises. At the same time it shows the importance of grammar and vocabulary learning in the light of the Core Curriculum. Proving that those vital linguistic means ought not to be overlooked. The research papers cited in the work present methods which have been proven to be effective in the context of EFL learning. It discusses ideas for both introduction and reinforcement of vocabulary and grammar. At the same time, the point of the work is to help create more interesting resources for the students. It includes a discussion about the ways students learn English outside of school which serves as an important clue in this matter. While discussing the issue of insufficient student participation in English lessons it considers the hobbies of the students. Therefore, in order to create a resource which is engaging for the second stage learner, the work makes use of the popular American video game, Minecraft. A title which is not only considered to be timeless, enjoyed by both children and adults alike, but also a suitable genre which gives its players a multitude of options on how to play the game. There is a discussion about the target group of the teaching resource. It takes its age and hobbies into consideration in order for it to be effective at teaching grammar and vocabulary. A discussion about the gravity of language production tasks and how they could teach vocabulary and grammar. Furthermore, it addresses the issue of student talking time in the classroom and presents an example of an interesting task which could encourage students to talk about something they find interesting. Finally, the work contains a teacher resource pack which is full of ideas for engaging tasks and activities for the learners.

Słowa kluczowe PL
EFL
nauczanie
Angielski
gramatyka
słownictwo
gry
Minecraft
drugi etap edukacyjny
Inny tytuł
Rozwijanie znajomości słownictwa oraz gramatyki języka angielskiego jako języka obcego przy użyciu wybranych amerykańskich gier komputerowych na drugim etapie edukacyjnym
Wydawca
Uniwersytet Warszawski
Data obrony
2024-07-04
Licencja otwartego dostępu
Dostęp zamknięty