Praca magisterska
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Socio-cultural attitudes towards learning English. A comparative study of Polish and French L2 users

Uproszczony widok
dc.abstract.enThis thesis conducts a comparative analysis of sociocultural attitudes towards English language learning among Polish and French L2 (second language) users. A comprehensive examination of cultural, educational, and sociolinguistic factors seeks to illuminate the distinct perspectives and challenges these language learners face. The study employs qualitative research methods, including interviews and surveys, to gain insights into the cultural and social dynamics shaping language acquisition in these two contexts. By exploring the nuanced interplay between language, culture and identity, this research contributes to a deeper understanding of how learners from different socio-cultural backgrounds engage with the English language, ultimately shedding light on the complexities of language acquisition in diverse settings.
dc.abstract.plNiniejsza praca przeprowadza analizę porównawczą społeczno-kulturowych postaw wobec nauki języka angielskiego wśród polskich i francuskich użytkowników języka L2 (drugiego języka). Kompleksowe badanie czynników kulturowych, edukacyjnych i socjolingwistycznych ma na celu naświetlenie różnych perspektyw i wyzwań, przed którymi stoją osoby uczące się języka. Badanie wykorzystuje jakościowe metody badawcze, w tym wywiady i ankiety, aby uzyskać wgląd w dynamikę kulturową i społeczną kształtującą przyswajanie języka w tych dwóch kontekstach. Badając „zniuansowaną” interakcję między językiem, kulturą i tożsamością, analiza ta przyczynia się do głębszego zrozumienia, w jaki sposób uczniowie z różnych środowisk społeczno-kulturowych angażują się w język angielski, ostatecznie rzucając światło na złożoność nabywania języka w różnych środowiskach.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentWydział Neofilologii
dc.contributor.authorCzerepuk, Marta
dc.date.accessioned2025-01-09T12:43:50Z
dc.date.available2025-01-09T12:43:50Z
dc.date.defence2024-09-13
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2023-09-09
dc.description.promoterGozdawa-Gołębiowski, Romuald
dc.description.reviewerOpacki, Marcin
dc.description.reviewerGozdawa-Gołębiowski, Romuald
dc.identifier.apd223035
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/162398
dc.languageen
dc.language.otherpl
dc.publisherUniwersytet Warszawski
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.ensocio-cultural attitudes
dc.subject.enlanguage learning
dc.subject.enlanguage learner
dc.subject.enattitude
dc.subject.enculture
dc.subject.plpostawy społeczno-kulturowe
dc.subject.plnauka języka
dc.subject.pluczący się języka
dc.subject.plpostawa
dc.subject.plkultura
dc.titleSocio-cultural attitudes towards learning English. A comparative study of Polish and French L2 users
dc.title.alternativeSpołeczno-kulturowe postawy wobec nauki języka angielskiego. Badanie porównawcze polskich i francuskich użytkowników L2.
dc.typeMasterThesis
dspace.entity.typePublication