Praca magisterska
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Bookstagram jako platforma influencer marketingu. Skuteczne strategie i ich efektywność w budowaniu zaangażowania odbiorców.

Uproszczony widok
dc.abstract.plPraca skupia się na analizie zjawiska bookstagrama, czyli profilu poświęconego książkom na Instagramie jako platformy influencer marketingu. Głównym celem było zbadanie, jak wizerunek bookstagramera i stosowane przez niego komunikaty językowe wpływają na zaangażowanie odbiorców. W pracy scharakteryzowano wybraną strategię marketingową i przedstawiono sposób w jaki bookstagram zyskał na popularności w ostatnich latach. W pierwszym rozdziale skupiono się na definicji Influencer marketingu i mechanizmów jego działania we współpracy z markami. Drugi rozdział koncentrował się na prezentacji treści publikowanych przez bookstagramera, uwzględniając aspekty wizualne i językowe. Wymieniono cechy wspólne zamieszczanych materiałów, które pozwoliły stwierdzić, że twórcy posługują się charakterystycznym dla siebie językiem i kreują podobny wizerunek, charakteryzujący się autentycznością i konsekwentnym przekazem. Elementy te w znacznym stopniu przyczyniły się do skuteczności kampanii marketingowej, poprzez tworzenie potrzeby przynależności do grupy, wykorzystywanie zasad perswazji językowej i wzbudzanie zaufania odbiorców. Dodatkowo przeprowadzono ankietę dla osób w przedziale wiekowym 18-34 lat, mającą na celu poznanie ich poglądów i doświadczeń związanych z podjętym zagadnieniem. Wyniki badań wykazały, że bookstagramerzy istotnie przyczynili się do popularyzacji czytelnictwa w Polsce, a ich rekomendacje mają wpływ na decyzje zakupowe konsumentów. Respondenci wyróżnili kluczowe cechy, którymi powinien charakteryzować się godny uwagi bookstagramer, a także określili preferowane formy reklam. Jednocześnie wskazali, co na analizowanej platformie powinno ulec zmianie. Choć bookstagram ma zarówno zwolenników i przeciwników, nie ulega wątpliwościom, że skutecznie wspiera sprzedaż książek, promuje nowe tytuły i dzięki zastosowanym strategiom reklamy, buduje markę zarówno autorów i wydawnictw, jak i samych twórców.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentWydział Polonistyki
dc.contributor.authorSołoducha, Iwona
dc.date.accessioned2025-01-09T12:50:34Z
dc.date.available2025-01-09T12:50:34Z
dc.date.defence2024-09-10
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-08-23
dc.description.promoterMaciejak, Katarzyna
dc.description.reviewerTrysińska, Magdalena
dc.description.reviewerMaciejak, Katarzyna
dc.identifier.apd235287
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/165526
dc.languagepl
dc.language.otheren
dc.publisherUniwersytet Warszawski
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.plbookstagram
dc.subject.plkomunikacja językowa
dc.subject.plinfluencer marketing
dc.subject.plmedia społecznościowe
dc.subject.plInstagram
dc.subject.plprofile książkowe
dc.titleBookstagram jako platforma influencer marketingu. Skuteczne strategie i ich efektywność w budowaniu zaangażowania odbiorców.
dc.title.alternativeBookstagram as an influencer marketing platform. Effective strategies and their impact on building audience engagement
dc.typeMasterThesis
dspace.entity.typePublication