Artykuł w czasopiśmie
Brak miniatury
Licencja
Guiding Directions in Social Entrepreneurship and Innovation Education : Experts’ Insights
cris.lastimport.scopus | 2024-02-12T20:28:57Z |
dc.abstract.en | RESEARCH OBJECTIVE: The aim of this paper is to provide insights into the views of SE and SI experts from different settings on university education in these two fields. THE RESEARCH PROBLEM AND METHODS: SEE 1 has been gaining significant interest following development of the research field. However, literature is scarce in this area, and the empirical work on SEE is almost nonexistent. The research is based on the SE and SI ecosystem development projects run by two neighbouring cities in Poland. Using inductive approach, the author presents qualitative data from group discussions and semi-structured interviews among experts from different settings. Grounded theory methods are used to generate key categories representing direction for SEE and SIE development. THE PROCESS OF ARGUMENTATION: Based on review of literature and analysis of gathered data, the author provides key guiding directions for SEE and SIE development. First, their main features emerging from literature are presented. Next, the research design and key findings are presented. RESEARCH RESULTS: Research results indicate the need for encompassing approach when designing key directions for SE and SI education. CONCLUSIONS, INNOVATIONS, AND RECOMMENDATIONS: The findings show that SEE should be extended beyond business school environment. Also, educational model should be constantly refined in response to stakeholders’ needs, also academia should include community and other stakeholders, also from other fields and disciplines. The engaging approach in educational setting draws attention to university contexts, expose SEE to local problems and construct them accordingly. Also, SEE requires significant efforts in promoting SE phenomenon and the education itself, to gain legitimacy and engage dedicated individuals and organizations. |
dc.abstract.pl | CEL NAUKOWY: Celem artykułu jest rozpoznanie poglądów ekspertów do spraw przedsiębiorczości społecznej (PS) oraz innowacji społecznych (IS) na temat edukacji uniwersyteckiej w w/w obszarach. PROBLEM I METODY BADAWCZE: Edukacja w zakresie PS razem z tymże obszarem badawczym zyskuje rosnące zainteresowanie praktyków i świata akademickiego. Można tu zauważyć brak opracowań, szczególnie empirycznych. Niniejsze wyniki zaprezentowano na podstawie realizacji projektów w dwóch sąsiednich dużych miastach wojewódzkich w północnej Polsce. Projekty te dotyczyły rozwoju ekosystemu PS i IS. Wykorzystując indukcyjne podejście do analizy danych jakościowych, autorka analizuje transkrypcje i notatki z grup fokusowych, a także częściowo strukturyzowanych wywiadów, przeprowadzonych wśród ekspertów z różnych sektorów i środowisk. Metody analityczne teorii ugruntowanej pozwoliły na wygenerowanie głównych kategorii stanowiących wytyczne dla edukacji w rozwoju edukacji w zakresie PS oraz IS. PROCES WYWODU: Na podstawie przeglądu literatury i analizy zebranych danych autorka wytycza główne kierunki i rekomendacje dla rozwoju edukacji w zakresie PS oraz IS. W pierwszej części zaprezentowane są podstawowe koncepcje wyłaniające się z literatury przedmiotu, w drugiej części przedstawione są metody badawcze i główne wyniki z przeprowadzonych badań. WYNIKI ANALIZY NAUKOWEJ: Wyniki badań wskazują na potrzebę inkluzywnej i różnorodnościowej refleksji w projektowaniu edukacji w zakresie PS i IS. WNIOSKI, INNOWACJE, REKOMENDACJE: Wyniki badań wyraźnie wskazują konieczność wyjścia edukacji w zakresie IS poza wydziały nauk ekonomicznych i zarządzania. Model edukacyjny w tym zakresie powinien być nieustannie modyfikowany, aby na bieżąco odpowiadać na potrzeby lokalnego środowiska i wsłuchiwać się w głos otoczenia. Włączanie różnych dyscyplin nauki oraz osób i organizacji z różnych sektorów wydaje się niezbędne. Uczelnia powinna uczestniczyć w lokalnej konstrukcji rozwiązań problemów swojego otoczenia. Edukacja w zakresie PS i IS wymaga również ciągłych wysiłków promocyjnych. |
dc.affiliation | Uniwersytet Warszawski |
dc.contributor.author | Starnawska, Marzena |
dc.date.accessioned | 2024-01-25T02:28:59Z |
dc.date.available | 2024-01-25T02:28:59Z |
dc.date.issued | 2018 |
dc.description.finance | Nie dotyczy |
dc.description.number | 44 |
dc.description.volume | 17 |
dc.identifier.doi | 10.17399/HW.2018.174403 |
dc.identifier.issn | 1643-9171 |
dc.identifier.uri | https://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/108226 |
dc.identifier.weblink | https://horyzonty.ignatianum.edu.pl/HW/article/view/1552/1655 |
dc.language | eng |
dc.pbn.affiliation | management and quality studies |
dc.relation.ispartof | HORYZONTY WYCHOWANIA |
dc.relation.pages | 31-39 |
dc.rights | ClosedAccess |
dc.sciencecloud | nosend |
dc.subject.en | social entrepreneurship social innovation entrepreneurship education legitimacy social entrepreneur |
dc.subject.pl | przedsiębiorczość społęczna innowacja społeczna przedsiębiorczość edukacja legitymizacja przedsięborca społeczny |
dc.title | Guiding Directions in Social Entrepreneurship and Innovation Education : Experts’ Insights |
dc.type | JournalArticle |
dspace.entity.type | Publication |