Artykuł w czasopiśmie
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Przedsiębiorczy „cwaniacy”? – przedsiębiorczość w Polsce oraz społeczna percepcja przedsiębiorców w trakcie pandemii COVID-19 oraz okresie bezpośrednio ją poprzedzającym.

Uproszczony widok
dc.abstract.enIn this article, the author conducted an analysis of entrepreneurship in Poland and the social perception of entrepreneurs during the COVID-19 pandemic and the period immediately preceding it. In the analytical part, indicators on the most important rankings related to entrepreneurship were used, which take into account the position of Poland compared to other countries. The article also uses selected reports and studies on economic, financial and social issues, including the results of public opinion polls. The inspiration for writing the article was the statement of Jarosław Kaczyński, who being asked about the Polish Order and tax changes, stated that "Those who live ... out of cunning, they can actually lose out on it ...".
dc.abstract.plW niniejszym artykule autor przeprowadził analizę przedsiębiorczości w Polsce oraz społecznej percepcji przedsiębiorców w trakcie pandemii COVID-19 oraz okresie bezpośrednio ją poprzedzającym. W części analitycznej zostały wykorzystane wskaźniki dotyczące najważniejszych rankingów związanych z przedsiębiorczością, które uwzględniają pozycję Polski na tle innych państw. W artykule wykorzystano również wybrane raporty, sprawozdania oraz opracowania dotyczące problematyki gospodarczej, finansowej, społecznej w tym wyniki badań opinii publicznej. Inspiracją do napisania artykułu była wypowiedź Jarosława Kaczyńskiego, który pytany o Polski Ład i zmiany podatkowe stwierdził, że „Ci, którzy żyją … z cwaniactwa, ci rzeczywiście mogą na tym stracić …”.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.contributor.authorSTANISZEWSKI, ROBERT
dc.date.accessioned2024-01-25T18:22:07Z
dc.date.available2024-01-25T18:22:07Z
dc.date.issued2021
dc.description.financeŚrodki finansowe, o których mowa w art. 365 pkt. 2 ustawy
dc.description.volume62
dc.identifier.doi10.33896/SPOLIT.2021.62.10
dc.identifier.issn1640-8888
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/117385
dc.languagepol
dc.pbn.affiliationpolitical and administrative sciences
dc.relation.ispartofStudia Politologiczne
dc.relation.pages143-157
dc.rightsClosedAccess
dc.sciencecloudnosend
dc.subject.enentrepreneurship
dc.subject.enentrepreneur
dc.subject.encunning
dc.subject.enJarosław Kaczyński
dc.subject.enpublic opinion
dc.subject.ensocial perception
dc.subject.enCOVID-19
dc.subject.encoronavirus
dc.subject.enpandemic
dc.subject.plprzedsiębiorczość
dc.subject.plprzedsiębiorca
dc.subject.plcwaniak
dc.subject.plJarosław Kaczyński
dc.subject.plopinia publiczna
dc.subject.plspołeczna percepcja
dc.subject.plCOVID-19
dc.subject.plkoronawirus
dc.subject.plpandemia
dc.titlePrzedsiębiorczy „cwaniacy”? – przedsiębiorczość w Polsce oraz społeczna percepcja przedsiębiorców w trakcie pandemii COVID-19 oraz okresie bezpośrednio ją poprzedzającym.
dc.typeJournalArticle
dspace.entity.typePublication