Praca magisterska
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Wizerunek kobiety w kampaniach reklamowych - superwoman czy szara myszka?

Uproszczony widok
dc.abstract.enThe paper describes the problem of media images of women, presented by advertising campaigns, both on television and on the Internet. The main purpose of the work is to present the images of women portrayed in advertising campaigns on the example of specific advertisements, to create a typology of female role models and to analyze the impact of advertising on the female gender. The image of femininity presented in advertising campaigns, created in the concept of femvertising, was also verified. The starting point for the developed methodology will be selected advertising campaigns (e.g. Dove, Always, Nike). In order to verify the hypothesis set forth in the study, an analysis of the literature on the subject was carried out, numerous Polish and English-language sources in the field of advertising and portrayal of images in media messages were used, as well as a survey questionnaire (CAWI) among 390 female respondents.
dc.abstract.plPraca podejmuje problematykę obrazu medialnego kobiet, prezentowanego przez kampanie reklamowe, zarówno w telewizji, jak i w Internecie. Głównym celem pracy jest przedstawienie wizerunków kobiet ukazywanych w kampaniach reklamowych na przykładzie konkretnych reklam, stworzenie typologii wzorów kobiet oraz przeanalizowanie wpływu reklamy na płeć żeńską. Weryfikacji poddano również obraz kobiecości przedstawiany w kampaniach reklamowych, stworzonych w koncepcji femvertisingu. Punktem wyjścia dla opracowanej metodologii będą wybrane kampanie reklamowe (np. Dove, Always, Nike). W celu zweryfikowania hipotezy postawionej w pracy, przeprowadzono analizę literatury przedmiotu, wykorzystano liczne źródła polskojęzyczne i anglojęzyczne z dziedziny reklamy oraz przedstawiania wizerunków w przekazach medialnych, a także posłużono się kwestionariuszem ankiety (CAWI) wśród 390 respondentek.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentWydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii
dc.contributor.authorPawlak, Oliwia
dc.date.accessioned2025-01-09T11:36:52Z
dc.date.available2025-01-09T11:36:52Z
dc.date.defence2024-07-25
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-07-12
dc.description.promoterOpolska-Bielańska, Agata
dc.description.reviewerGaczyńska, Agnieszka
dc.description.reviewerOpolska-Bielańska, Agata
dc.identifier.apd202907
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/160973
dc.languagepl
dc.language.otheren
dc.publisherUniwersytet Warszawski
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.enimage
dc.subject.enadvertising
dc.subject.enmedia image
dc.subject.enstereotype
dc.subject.enfemvertising
dc.subject.ensocial media
dc.subject.enmedia influence
dc.subject.enimage of women
dc.subject.enparadigms
dc.subject.plwizerunek
dc.subject.plreklama
dc.subject.plmedialny obraz
dc.subject.plstereotyp
dc.subject.plfemvertising
dc.subject.plmedia społecznościowe
dc.subject.plwpływ medialny
dc.subject.plwizerunek kobiet
dc.subject.plparadygmaty
dc.titleWizerunek kobiety w kampaniach reklamowych - superwoman czy szara myszka?
dc.title.alternativeImage of women in advertising campaigns - Superwoman or Mousey?
dc.typeMasterThesis
dspace.entity.typePublication