Praca licencjacka
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Motywacje oraz doświadczenia osób, które zdecydowały się na gap year

Uproszczony widok
dc.abstract.enThis paper addresses issues related to the decision-making process concerning a gap year. This term, in its literal Polish translation, means a one-year break; however, to avoid narrowing this definition, it will be understood as a break from formal education. The aim of the paper was to examine the phenomenon of this occurrence among young adults who are at a crossroads about what to do next. During direct interviews, respondents were asked about their motivations for taking a break as well as their experiences related to it. The findings from the conducted research suggest that a gap year can have a significant impact on educational development and, with proper planning and support, can be an attractive educational path. The paper consists of a theoretical part, which explains the necessary terms and presents the current state of research both in Poland and worldwide. The next part is the methodology and original research, for which two methods were used - a survey and an interview. The final element of the paper is the analysis of the results and the conclusion, which includes recommendations useful for the future.
dc.abstract.plW niniejszej pracy poruszona została problematyka związana z podejmowaniem decyzji o gap year. Termin ten w polskim tłumaczeniu dosłownie oznacza roczną przerwę, jednak by nie zawężać tej definicji będzie on rozumiany jako przerwa w edukacji formalnej. Celem pracy było zbadanie fenomenu tego zjawiska wśród młodych dorosłych, którzy stoją przed wyborem, co robić dalej. Badani podczas wywiadów bezpośrednich byli pytani o swoje motywacje do podjęcia przerwy, a także o doświadczenia z nią związane. Wnioski z wykonanych badań sugerują, że gap year może mieć znaczący wpływ na rozwój edukacji oraz przy odpowiednim zaplanowaniu i wsparciu być atrakcyjną ścieżką edukacyjną. Praca składa się z części teoretycznej, w której wytłumaczone są potrzebne terminy oraz przedstawiony jest aktualny stan badań zarówno w Polsce, jak i na świecie. Kolejną częścią jest metodologia oraz badania własne, do których zostały użyte dwie metody - ankieta oraz wywiad. Ostatnim elementem pracy jest analiza wyników oraz zakończenie zawierające wnioski przydatne na przyszłość.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentWydział Pedagogiczny
dc.contributor.authorKrzykowska, Julia
dc.date.accessioned2025-01-09T12:42:56Z
dc.date.available2025-01-09T12:42:56Z
dc.date.defence2024-07-02
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-06-21
dc.description.promoterPalamer-Kabacińska, Ewa
dc.description.reviewerPalamer-Kabacińska, Ewa
dc.description.reviewerMarianowska, Anna
dc.identifier.apd233778
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/162028
dc.languagepl
dc.language.otheren
dc.publisherUniwersytet Warszawski
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.engap year
dc.subject.enone-year break
dc.subject.enformal education
dc.subject.ennon-formal education
dc.subject.eninformal education
dc.subject.enmotivation
dc.subject.enexperiences
dc.subject.enyoung adults
dc.subject.plgap year
dc.subject.plroczna przerwa
dc.subject.pledukacja formalna
dc.subject.pledukacja pozaformalna
dc.subject.pledukacja nieformalna
dc.subject.plmotywacja
dc.subject.pldoświadczenia
dc.subject.plmłodzi dorośli
dc.titleMotywacje oraz doświadczenia osób, które zdecydowały się na gap year
dc.title.alternativeMotivations and Experiences of People Who Decided to Take a Gap Year
dc.typeBachelorThesis
dspace.entity.typePublication