Praca magisterska
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Edukacyjny wymiar pokemonów: zjawisko pokemizacji i społeczeństwo graczy

Uproszczony widok
dc.abstract.plPraca koncentruje się na badaniu edukacyjnego znaczenia i oddziaływania gier wideo na poszczególne grupy graczy wideo. Głównym celem jest zrozumienie roli, jaką odgrywają gry wideo w życiu osób zaangażowanych w tę aktywność. Metody badawcze obejmują ankietowanie, analizę porównawczą, oraz obserwacje uczestniczące. Badaniami objęto różnorodną, dobraną celowo, grupę respondentów - zarówno osoby grające dla rozrywki, jak i profesjonalnych graczy. Wyniki ankiet przeprowadzonych na próbie 2532 graczy umożliwiły zidentyfikowanie różnorodnych postaw i doświadczeń związanych z graniem w gry wideo. Szczególna uwaga została poświęcona grze Pokemon GO, która stała się przedmiotem szczególnego zainteresowania ze względu na swoje zróżnicowane skutki społeczne. Wyniki badań wskazują na szereg korzyści płynących z uczestnictwa w grach wideo, takich jak rozwijanie kreatywności, nawiązywanie nowych relacji społecznych, inspiracja do podróży i eksploracji, oraz pogłębianie wiedzy o historii i kulturze. W niektórych przypadkach zaangażowanie w gry wideo może prowadzić do profesjonalnej kariery w tej dziedzinie, jednak równie istotne jest zjawisko pokemizacji, czyli przeniknięcie elementów wirtualnych do rzeczywistego świata.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentWydział Pedagogiczny
dc.contributor.authorŻuraw, Wojciech
dc.date.accessioned2025-01-09T12:49:24Z
dc.date.available2025-01-09T12:49:24Z
dc.date.defence2024-07-19
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-07-10
dc.description.promoterZańko, Piotr
dc.description.reviewerZielińska, Anna
dc.description.reviewerZańko, Piotr
dc.identifier.apd234904
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/164960
dc.languagepl
dc.language.otheren
dc.publisherUniwersytet Warszawski
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.plgra wideo
dc.subject.plgra komputerowa
dc.subject.plgra mobilna
dc.subject.plgra konsolowa
dc.subject.plgaming
dc.subject.plpokemony
dc.subject.plpokemon go
dc.subject.plkultura
dc.subject.plspołeczeństwo
dc.subject.pledukacja
dc.subject.plpokemizacja
dc.titleEdukacyjny wymiar pokemonów: zjawisko pokemizacji i społeczeństwo graczy
dc.title.alternativeThe educational dimension of Pokemon: the phenomenon of pokemization and the society of gamers
dc.typeMasterThesis
dspace.entity.typePublication