Praca magisterska
Brak miniatury
Licencja
Edukacyjny wymiar pokemonów: zjawisko pokemizacji i społeczeństwo graczy
dc.abstract.pl | Praca koncentruje się na badaniu edukacyjnego znaczenia i oddziaływania gier wideo na poszczególne grupy graczy wideo. Głównym celem jest zrozumienie roli, jaką odgrywają gry wideo w życiu osób zaangażowanych w tę aktywność. Metody badawcze obejmują ankietowanie, analizę porównawczą, oraz obserwacje uczestniczące. Badaniami objęto różnorodną, dobraną celowo, grupę respondentów - zarówno osoby grające dla rozrywki, jak i profesjonalnych graczy. Wyniki ankiet przeprowadzonych na próbie 2532 graczy umożliwiły zidentyfikowanie różnorodnych postaw i doświadczeń związanych z graniem w gry wideo. Szczególna uwaga została poświęcona grze Pokemon GO, która stała się przedmiotem szczególnego zainteresowania ze względu na swoje zróżnicowane skutki społeczne. Wyniki badań wskazują na szereg korzyści płynących z uczestnictwa w grach wideo, takich jak rozwijanie kreatywności, nawiązywanie nowych relacji społecznych, inspiracja do podróży i eksploracji, oraz pogłębianie wiedzy o historii i kulturze. W niektórych przypadkach zaangażowanie w gry wideo może prowadzić do profesjonalnej kariery w tej dziedzinie, jednak równie istotne jest zjawisko pokemizacji, czyli przeniknięcie elementów wirtualnych do rzeczywistego świata. |
dc.affiliation | Uniwersytet Warszawski |
dc.affiliation.department | Wydział Pedagogiczny |
dc.contributor.author | Żuraw, Wojciech |
dc.date.accessioned | 2025-01-09T12:49:24Z |
dc.date.available | 2025-01-09T12:49:24Z |
dc.date.defence | 2024-07-19 |
dc.date.issued | 2024 |
dc.date.submitted | 2024-07-10 |
dc.description.promoter | Zańko, Piotr |
dc.description.reviewer | Zielińska, Anna |
dc.description.reviewer | Zańko, Piotr |
dc.identifier.apd | 234904 |
dc.identifier.uri | https://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/164960 |
dc.language | pl |
dc.language.other | en |
dc.publisher | Uniwersytet Warszawski |
dc.rights | ClosedAccess |
dc.subject.pl | gra wideo |
dc.subject.pl | gra komputerowa |
dc.subject.pl | gra mobilna |
dc.subject.pl | gra konsolowa |
dc.subject.pl | gaming |
dc.subject.pl | pokemony |
dc.subject.pl | pokemon go |
dc.subject.pl | kultura |
dc.subject.pl | społeczeństwo |
dc.subject.pl | edukacja |
dc.subject.pl | pokemizacja |
dc.title | Edukacyjny wymiar pokemonów: zjawisko pokemizacji i społeczeństwo graczy |
dc.title.alternative | The educational dimension of Pokemon: the phenomenon of pokemization and the society of gamers |
dc.type | MasterThesis |
dspace.entity.type | Publication |