Artykuł w czasopiśmie
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Relacje nauczyciela wspomagającego i nauczyciela wiodącego – temat wciąż otwarty

Uproszczony widok
dc.abstract.enThe model of inclusive education has become increasingly popular for children with SEN and their parents. For teachers working in inclusive or integrative classrooms is linked with a demand of coordination and collaborative relationship between regular and special-education/supporting teachers, yet it might cause some difficulties and often encounters problems. The article is a presentation of a study focused on attributes of successful teamwork. It involved 19 participants – general and supporting teachers, post – graduate students and master’s degree students. Data collected in focus group interviews have raised the following findings: respondents suppose obligatory co-creating general rules of collaboration as well as necessity of equal partners relationship to operate successful and effective.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.contributor.authorSkura, Monika
dc.date.accessioned2024-01-25T19:10:12Z
dc.date.available2024-01-25T19:10:12Z
dc.date.issued2018
dc.description.financeNie dotyczy
dc.description.number29
dc.identifier.doi10.4467/25439561.NP.18.004.9842
dc.identifier.issn2080-9476
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/118268
dc.identifier.weblinkhttps://www.ejournals.eu/Niepelnosprawnosc/2018/29-2018/art/12253/
dc.languagepol
dc.pbn.affiliationeducational sciences
dc.relation.ispartofNiepełnosprawność. Dyskursy pedagogiki specjalnej
dc.relation.pages66-86
dc.rightsClosedAccess
dc.sciencecloudnosend
dc.subject.plrelacja, nauczyciel wspomagający, nauczyciel wiodący, edukacja inkluzyjna, szkoła integracyjna
dc.titleRelacje nauczyciela wspomagającego i nauczyciela wiodącego – temat wciąż otwarty
dc.typeJournalArticle
dspace.entity.typePublication