Praca magisterska
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty

Optimizing Customer Service Excellence: Employee Training Effectiveness of a Polish company using the Kirkpatrick Model

Autor
Ahtamzoda, Alijoni
Promotor
Kamran, Muhammad
Data publikacji
2025
Abstrakt (PL)

W erze cyfrowej zarządzanie interakcjami z klientami jest skomplikowane, a badanie analizuje zmagania pracowników pierwszej linii z trudnymi klientami i skargami. Aby określić czynniki wpływające na stosowanie wiedzy i umiejętności szkoleniowych w scenariuszach z życia realnego przez pracowników w polskich firmach. Korzystając z modelu Kirkpatricka, badanie ocenia program szkoleniowy obsługi klienta w polskiej firmie na dwóch poziomach: reakcji i nauki. Zgodnie z badaniem obsługa klienta staje się coraz ważniejsza na konkurencyjnym rynku globalnym, a dobrze wyszkoleni pracownicy są niezbędni do sukcesu. Korzystając z modelu Kirkpatricka, badanie ocenia natychmiastowe reakcje uczestników na szkolenie, wyniki uczenia się, zmiany w zachowaniu i wyniki organizacyjne. Badanie łączy wyniki szkolenia z satysfakcją klienta i zatrzymaniem pracowników w polskich firmach. Ta ocena metodą mieszaną wykorzystuje ilościowe ankiety i jakościowe wywiady w celu oceny skuteczności programu szkoleniowego. Analizuje, w jaki sposób pracownicy pierwszej linii uczą się nowych umiejętności i spełniają oczekiwania klientów. Wyniki badania pokazują, że model Kirkpatricka pomaga w branży. Badanie to pomaga nam zrozumieć, jak dostosować i ulepszyć szkolenie z obsługi klienta, aby sprostać zmieniającym się potrzebom współczesnych firm.

Abstrakt (EN)

In the digital age, managing customer interactions is complicated, and the study examines frontline staff's struggles with difficult clients and complaints. To determine the factors influencing the application of training knowledge and skills in real-life scenarios by employees in Polish companies. Using the Kirkpatrick Model, the study evaluates a Polish company's customer service training program on two levels: Reaction and Learning. According to the research, customer service is becoming more important in a competitive global market, and well-trained employees are essential to success. Using the Kirkpatrick Model, the research evaluates participants' immediate reactions to training, learning outcomes, behavioral changes, and organizational results. The research links training outcomes to customer satisfaction and employee retention in Polish businesses. This mixed-method evaluation uses quantitative surveys and qualitative interviews to assess training program effectiveness. It examines how frontline workers learn new skills and meet customer expectations. The results of the study show that the Kirkpatrick Model helps in the industry. This research helps us understand how to tailor and improve customer service training to meet the changing needs of modern businesses.

Słowa kluczowe PL
Doskonałość obsługi klienta
Szkolenie pracowników
Model Kirkpatricka
Ocena szkoleń
Polska firma
Satysfakcja klienta
Pracownicy pierwszej linii
Efektywność szkoleń
Zmiana zachowań.
Inny tytuł
Optymalizacja doskonałości obsługi klienta: efektywność szkoleń pracowników w polskiej firmie przy użyciu modelu Kirkpatricka
Wydawca
Uniwersytet Warszawski
Data obrony
2025-01-27
Licencja otwartego dostępu
Dostęp zamknięty