Praca magisterska
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Neurodydaktyka i możliwości jej zastosowania w nauczaniu języka angielskiego w edukacji wczesnoszkolnej

Uproszczony widok
dc.abstract.enThe following paper is titled Neurodidactics and its potential applications in teaching English in early school education” and discusses new educational opportunities inspired by brain research. This study clarifies what neurodidactics is and what it is not, focuses on analysing the conclusions of its assumptions and considering their application to the teaching of English in lower primary grades. After theoretical considerations, the paper focuses on a review of teacher magazines over the past 20 years, in which content referring to neurodidactics was sought. This thesis is also a deeper analysis of this content in terms of reliability. It turns out that some of the methods that neurodidactics promotes have been offered to teachers for more than a dozen years. As it has been developing, this scientific discipline has clarified the framework, distinguished neurofacts and neuromyths, and expanded the postulates. The thesis abounds with numerous tips for teachers and parents, offers an array of scientific reports of relevance when working with children, and proposes real solutions for language teachers. Neurodidactics is a collection of research findings that enhances teaching and allows students to like school, and therefore learn more effectively. The field is constantly evolving, so it is worthwhile for teachers to keep an eye on discoveries in this area.
dc.abstract.plPoniższa praca nosi tytuł “Neurodydaktyka i możliwości jej zastosowania w nauczaniu języka angielskiego w edukacji wczesnoszkolnej” i omawia nowe możliwości kształcenia, których inspiracją są badania nad mózgiem. Niniejsze opracowanie precyzuje czym neurodydaktyka jest, a czym nie jest, skupia się na analizie wniosków wynikających z jej założeń i dociekaniu o ich zastosowaniu w nauczaniu języka angielskiego w klasach I-III szkoły podstawowej. Po rozważaniach teoretycznych, praca koncentruje się na przeglądzie czasopism dla nauczycieli na przestrzeni ostatnich 20 lat, w których poszukiwano treści nawiązujących do neurodydaktyki oraz głębszej analizy owych treści pod kątem rzetelności. Okazuje się, że niektóre z metod, które neurodydaktyka ówcześnie promuje, proponowane były nauczycielom od kilkunastu lat. Owa dyscyplina naukowa na przestrzeni swojego rozwoju uściśliła ramy, wyodrębniła neurofakty oraz neuromity oraz poszerzyła postulaty. Praca obfituje w liczne wskazówki dla nauczycieli oraz rodziców, oferuje wachlarz doniesień naukowych mających znaczenie podczas pracy z dziećmi, a także proponuje konkretne rozwiązania dla nauczycieli języka. Neurodydaktyka jest zbiorem wniosków z badań, które optymalizują nauczanie i pozwalają uczniom polubić szkołę, a więc uczyć się efektywniej. Dziedzina ta stale się rozwija, dlatego warto, aby nauczyciele stale obserwowali odkrycia w tym zakresie.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentWydział Pedagogiczny
dc.contributor.authorRudzińska, Weronika
dc.date.accessioned2025-01-09T12:41:46Z
dc.date.available2025-01-09T12:41:46Z
dc.date.defence2024-06-27
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-06-16
dc.description.promoterKamińska, Janina
dc.description.reviewerMilczarek-Pankowska, Krystyna
dc.description.reviewerKamińska, Janina
dc.identifier.apd233477
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/161536
dc.languagepl
dc.language.otheren
dc.publisherUniwersytet Warszawski
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.enneurodidactics
dc.subject.enEnglish language
dc.subject.enearly school education
dc.subject.enbrain
dc.subject.enneuropsychology
dc.subject.enteaching methods
dc.subject.plneurodydaktyka
dc.subject.pljęzyk angielski
dc.subject.pledukacja wczesnoszkolna
dc.subject.plmózg
dc.subject.plneuropsychologia
dc.subject.plmetody nauczania
dc.titleNeurodydaktyka i możliwości jej zastosowania w nauczaniu języka angielskiego w edukacji wczesnoszkolnej
dc.title.alternativeNeurodidactics and its potential applications in teaching English in early school education
dc.typeMasterThesis
dspace.entity.typePublication