Monografia
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Ewaluacja podręczników zintegrowanych dla edukacji wczesnoszkolnej. Perspektywa dorosłych

dc.abstract.plAutorka opisuje rolę i miejsce podręcznika we współczesnej edukacji wczesnoszkolnej: objaśnia czytelnikom podstawową terminologię związaną z książkami do nauki, przybliża historię stosowania podręczników, przedstawia funkcje spełniane przez pakiety edukacyjne, charakteryzuje zmiany na rynku publikacji do kształcenia wczesnoszkolnego spowodowane kolejnymi reformami systemu oświaty; analizuje najpopularniejsze podręczniki zintegrowane wykorzystywane podczas zajęć w klasach I–III szkoły podstawowej w zakresie kształtowania umiejętności językowych, matematycznych i przyrodniczych dzieci; wyniki badań zestawia z rzeczywistymi potrzebami rozwojowymi uczniów w wieku wczesnoszkolnym, opisywanymi zgodnie ze współczesną wiedzą psychologiczną i pedagogiczną; udowadnia, że podręcznik powinien zawierać tylko najważniejsze, przedstawione poglądowo, aktualne treści, odsyłać uczniów do innych środków dydaktycznych, w tym także do nowoczesnych pomocy medialnych; wskazuje, że twórcy pakietów edukacyjnych muszą kłaść zdecydowanie większy nacisk na zadania problemowe, dywergencyjne i kreatywne, aktywizujące dzieci.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.contributor.authorSzyller, Aleksandra
dc.date.accessioned2024-01-22T16:59:43Z
dc.date.available2024-01-22T16:59:43Z
dc.date.issued2018
dc.description.financeNie dotyczy
dc.description.physical180
dc.identifier.isbn978-83-235-3167-8
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/135033
dc.identifier.weblinkhttps://www.wuw.pl/product-pol-8589-Ewaluacja-podrecznikow-zintegrowanych-do-edukacji-wczesnoszkolnej-Perspektywa-doroslych.html
dc.languagepol
dc.pbn.affiliationeducational sciences
dc.publisher.ministerialUniwersytet Warszawski
dc.rightsClosedAccess
dc.sciencecloudnosend
dc.subject.entextbooks, integrated textbooks, early education, elementary education, socialization analysis, conventional analysis
dc.titleEwaluacja podręczników zintegrowanych dla edukacji wczesnoszkolnej. Perspektywa dorosłych
dc.typeMonograph
dspace.entity.typePublication