Monografia
Brak miniatury
Licencja
Ewaluacja podręczników zintegrowanych dla edukacji wczesnoszkolnej. Perspektywa dorosłych
dc.abstract.pl | Autorka opisuje rolę i miejsce podręcznika we współczesnej edukacji wczesnoszkolnej: objaśnia czytelnikom podstawową terminologię związaną z książkami do nauki, przybliża historię stosowania podręczników, przedstawia funkcje spełniane przez pakiety edukacyjne, charakteryzuje zmiany na rynku publikacji do kształcenia wczesnoszkolnego spowodowane kolejnymi reformami systemu oświaty; analizuje najpopularniejsze podręczniki zintegrowane wykorzystywane podczas zajęć w klasach I–III szkoły podstawowej w zakresie kształtowania umiejętności językowych, matematycznych i przyrodniczych dzieci; wyniki badań zestawia z rzeczywistymi potrzebami rozwojowymi uczniów w wieku wczesnoszkolnym, opisywanymi zgodnie ze współczesną wiedzą psychologiczną i pedagogiczną; udowadnia, że podręcznik powinien zawierać tylko najważniejsze, przedstawione poglądowo, aktualne treści, odsyłać uczniów do innych środków dydaktycznych, w tym także do nowoczesnych pomocy medialnych; wskazuje, że twórcy pakietów edukacyjnych muszą kłaść zdecydowanie większy nacisk na zadania problemowe, dywergencyjne i kreatywne, aktywizujące dzieci. |
dc.affiliation | Uniwersytet Warszawski |
dc.contributor.author | Szyller, Aleksandra |
dc.date.accessioned | 2024-01-22T16:59:43Z |
dc.date.available | 2024-01-22T16:59:43Z |
dc.date.issued | 2018 |
dc.description.finance | Nie dotyczy |
dc.description.physical | 180 |
dc.identifier.isbn | 978-83-235-3167-8 |
dc.identifier.uri | https://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/135033 |
dc.identifier.weblink | https://www.wuw.pl/product-pol-8589-Ewaluacja-podrecznikow-zintegrowanych-do-edukacji-wczesnoszkolnej-Perspektywa-doroslych.html |
dc.language | pol |
dc.pbn.affiliation | educational sciences |
dc.publisher.ministerial | Uniwersytet Warszawski |
dc.rights | ClosedAccess |
dc.sciencecloud | nosend |
dc.subject.en | textbooks, integrated textbooks, early education, elementary education, socialization analysis, conventional analysis |
dc.title | Ewaluacja podręczników zintegrowanych dla edukacji wczesnoszkolnej. Perspektywa dorosłych |
dc.type | Monograph |
dspace.entity.type | Publication |