Rozdział w monografii
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Efekt America First: kampania Every Second Counts jako echo polityki Donalda Trumpa

Uproszczony widok
dc.abstract.enThe keynote of the 2016 Donald Trump’s presidential campaign was: “Make America great again”. In his inaugural address Trump referred to his big idea using the expression: “America first” in reference to putting American matters in the first place before the ones of other countries. The phrase has become more and more popular, however in a meaning taken out of context – America always first in everything. There has been a Dutch initiative established: its authors declare to respect the “America first” approach but they postulate putting the Netherlands in the second position, just after the USA, which they support with numerous reasons in an intentionally shot clip. A dedicated website and campaign “Every Second Counts” have been launched, further countries and other initiatives have sent their own clips. In the presented paper we claim to recognize the discussed activities as the resonance of Trump’s policies defined in his campaign and inaugural address. We also claim to recognize it as an exceptional type of political communication: petitionary communication in which Trump appeals to himself. The paper aims to depict and critically analyze the phenomenon from the approach of political science, media and communication studies. It is based on the analysis of available data done by the author and supported by further relevant sources.
dc.abstract.plMyślą przewodnią kampanii prezydenckiej Donalda Trumpa był slogan: Make America great again. W przemówieniu inauguracyjnym nawiązał do swojego big idea, używając sformułowania America first w kontekście stawiania interesów USA na pierwszym miejscu, przed interesami innych krajów. Zwrot ten staje się niezwykle popularny, jednakże w wyjętym z kontekstu znaczeniu – Ameryka zawsze we wszystkim pierwsza. Powstaje holenderska inicjatywa: autorzy deklarują respektowanie podejścia America first, ale postulują postawienie Holandii na drugim miejscu, zaraz za USA, na co podają szereg powodów w nakręconym w tym celu filmie. Startuje strona internetowa i kampania Every Second Counts, swoje filmy przesyłają kolejne kraje i inne organizacje. W przedstawionym artykule postuluje się uznanie omawianego działania za echo polityki Trumpa, wyłożonej w kampanii i mowie inauguracyjnej, oraz za szczególny rodzaj komunikowania politycznego: komunikowania petycyjnego, w którym Trump apeluje do siebie samego. Artykuł ma na celu przybliżenie i krytyczną analizę zjawiska z politologicznego, komunikologicznego i medioznawczego punktu widzenia. Opiera się na przeprowadzonej przez autora analizie dostępnych materiałów, popartej odnośnymi źródłami.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.contributor.authorPrzybysz, Łukasz
dc.date.accessioned2024-01-28T20:22:36Z
dc.date.available2024-01-28T20:22:36Z
dc.date.issued2018
dc.description.financeNie dotyczy
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/152554
dc.languagepol
dc.pbn.affiliationsocial communication and media studies
dc.publisher.ministerialSzkoła Główna Handlowa w Warszawie
dc.relation.bookAmerykańskie wybory prezydenckie w erze postprawdy : aktorzy, strategie, konteksty
dc.relation.pages245-260
dc.rightsClosedAccess
dc.sciencecloudnosend
dc.subject.enEvery Second Counts
dc.subject.enDonald Trump
dc.subject.enpetition communication
dc.subject.enpolitical communication
dc.subject.enAmerica first
dc.subject.plEvery Second Counts
dc.subject.plDonald Trump
dc.subject.plkomunikowanie petycyjne
dc.subject.plkomunikowanie polityczne
dc.subject.plAmerica first
dc.titleEfekt America First: kampania Every Second Counts jako echo polityki Donalda Trumpa
dc.typeMonographChapter
dspace.entity.typePublication