Praca licencjacka
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Klikając na tragedię: Co kryje się za obsesyjną potrzebą oglądania wypadków? Badanie na podstawie postów mediów społecznościowych „Gazety Wyborczej”

Uproszczony widok
dc.abstract.enIn the 21st-century media landscape, there is fierce competition among online platforms for readers' attention. This relentless daily battle drives news portals to publish increasingly shocking and controversial articles. News about tragedies—murders, sexual violence, natural disasters, or accidents—lead the pack. The latter category, in particular, captures readers' attention. This paper examines the social media performance of publications related to car accidents and their popularity among audiences. Based on available publications from Gazeta Wyborcza on social media platforms, three car accidents occurring between 2023 and 2024 were analyzed. These analyses were based on the principles of social media operation, the profile of their audiences, and common psychological phenomena.
dc.abstract.plW mediach XXI wieku widać ogromną konkurencję serwisów internetowych o uwagę czytelników. Ta niekończąca się codzienna walka sprawia, że portale newsowe publikują coraz bardziej szokujące, kontrowersyjne artykuły. W tych prym wiodą newsy o tragediach: morderstwach, przemocy seksualnej, klęskach żywiołowych czy wypadkach. Szczególną uwagę czytelników przyciąga zwłaszcza ta ostatnia kategoria. W tej pracy zbadano wyniki w mediach społecznościowych, jakie osiągają publikacje dotyczące wypadków samochodowych oraz ich popularność wśród odbiorców. Na podstawie dostępnych publikacji „Gazety Wyborczej” na portalach społecznościowych, zostały przebadane trzy wypadki samochodowe, mające miejsce na przestrzeni 2023-2024 r. Analizy te zostały oparte na zasadach działania mediów społecznościowych, profilu ich odbiorców oraz powszechnych zjawisk psychologicznych.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentWydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii
dc.contributor.authorSlawik, Dominika
dc.date.accessioned2025-01-09T12:41:54Z
dc.date.available2025-01-09T12:41:54Z
dc.date.defence2024-07-02
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-06-14
dc.description.promoterPawelec, Radosław
dc.description.reviewerLewandowska-Jaros, Dorota
dc.description.reviewerPawelec, Radosław
dc.identifier.apd232031
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/161599
dc.languagepl
dc.language.otheren
dc.publisherUniwersytet Warszawski
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.enaccident
dc.subject.entragedy
dc.subject.ensocial media
dc.subject.encar accidents
dc.subject.enFacebook
dc.subject.enInstagram
dc.subject.enTwitter
dc.subject.enX
dc.subject.plwypadek
dc.subject.pltragedia
dc.subject.plmedia społecznościowe
dc.subject.plsocial media
dc.subject.plwypadki samochodowe
dc.subject.plFacebook
dc.subject.plInstagram
dc.subject.plTwitter
dc.subject.plX
dc.titleKlikając na tragedię: Co kryje się za obsesyjną potrzebą oglądania wypadków? Badanie na podstawie postów mediów społecznościowych „Gazety Wyborczej”
dc.title.alternativeClicking On Tragedy: What Lies Behind The Obsessive Need To Watch Accidents? A Study Based On Social Media Posts From “Gazeta Wyborcza” Profiles
dc.typeBachelorThesis
dspace.entity.typePublication